Випробування нового зарядного пристрою для електромобілів проводить компанія Volvo Car Corporation. Час зарядки акумуляторної батареї електричного автомобіля, обладнаного новою зарядкою, може бути скорочено до півтори години.
Таким чином, нова зарядка буде «заливати» енергію в шість разів швидше, ніж існуючі бортові пристрої. Повністю зарядитися за півтори години можна буде за наявності підключення до трифазної мережі.
Швидкі зарядні пристрої для електромобілів раніше демонстрували і інші автовиробники, наприклад Nissan і Tesla. Однак вперше мова йде не про зовнішній, а саме про бортовому зарядному пристрої.
Для періодичної підзарядки акумуляторів можна буде використовувати і менший час, ніж 90 хвилин. За запевненням представників компанії нової зарядний пристрій потужністю 22 кВт при підключенні до трифазної мережі протягом півгодини забезпечить електромобіль запасом енергії, достатнім для 80 кілометрів пробігу. Якщо ж треба «залити повний бак», то на це буде потрібно півтори години.
Як зазначив Леннарт Стегланд (Lennart Stegland) віце президент Volvo Car Corporation по електричним рушійним системам: «Ми знаємо, наскільки швидка підзарядка і розширення операційних можливостей необхідні потенційним користувачам електромобіля. Швидке зарядний пристрій ці ліки від неспокою, оскільки автомобіль може бути легко перезаряджаючи протягом дня. І навіть якщо у Вас недостатньо часу для півторагодинного заряду, підключення всього на 30 хвилин дасть достатньо енергії ще на 80 кілометрів водіння ».
Разом з тим зберігається можливість і традиційного заряду з підключенням до звичайної однофазної розетки з напругою 230 вольт. Як і зазвичай, для цього знадобиться від 8 до 10 годин часу.
Перше швидке бортове зарядний пристрій буде встановлюватися на електромобілі лінійки Volvo C30 Electric. Їх власники зможуть поповнювати заряд акумуляторної батареї один або кілька разів протягом дня.
«Це означає, що загальний добовий діапазон пробігу значно розшириться, але з тими ж низькими експлуатаційними витратами в порівнянні з автомобілями зі звичайним приводом», - продовжує Леннарт Стегланд. «Надання клієнтам більшої кількості годин, придатних для використання, означає, що електромобілі стають більш життєздатними в якості комерційних пропозицій, як в приватному, так і в державному секторі».
В даний час в експлуатації в світі знаходиться близько 250 Volvo C30 Electric. Перше в світі бортове зарядний пристрій перетворить C30 Electric в електромобіль з максимальною швидкістю заряду.
Так для поповнення енергією батареї найпопулярнішого на сьогоднішній день електромобіля Nissan Leaf потрібно від 7 до 20 годин. «Supercharger» від Tesla Motors здатний за 30 хвилин «залити» в Model S енергію, достатню для 150 миль (240 км) пробігу, але для цього треба заїхати на зарядну станцію, що не пристосовану для інших електромобілів. Компанія Hydro-Quebec працює над революційною системою, яка дозволить заряджати електромобіль всього за п'ять хвилин. Однак поки у Hydro немає ніяких практичних рішень.