Volkswagen і Стенфордський університет об'єднали зусилля вчених для розробки нових, більш дешевих і довговічних водневих паливних елементів. У перспективі це призведе до здешевлення автомобілів з подібним обладнанням.
Однією з причин високої вартість водневих паливних елементів є дорожнеча матеріалів, необхідних для їх виготовлення. Зокрема платини, використовуваної в якості каталізатора. Матеріал розподіляється у вигляді частинок на вуглецевому порошку, а оскільки каталітичний процес відбувається тільки на поверхні частинок платини, велика її частина витрачає даремно.
Фахівці Volkswagen спільно з вченими Стенфордського університету розробили технологію, яка дозволить скоротити кількість платини в паливних елементах. Атоми платини розміщуються на поверхні вуглецю спеціальним чином, щоб отримати надзвичайно тонкі частинки. У порівнянні з вже використовуваної в паливних елементах технологією, новий каталізатор в три рази дешевше і в той же час довговічніше. Що дозволить суттєво здешевити паливні елементи.
«Ця технологія відкриває величезні можливості для зниження витрат, оскільки кількість використаного дорогоцінного металу мінімізується, в той же час збільшується термін служби і продуктивність каталізатора. Крім паливного елемента, технологія може бути використана і в цілому ряді інших напрямків, що вимагають високоефективних матеріалів, таких як літій-іонні батареї наступного покоління », - розповів професор Принц (Prinz) зі Стенфордського університету.
На думку розробників, нова технологія осадження ALD (атомного шару) дозволить зробити водневі паливні елементи реальною альтернативою класичним ДВС і електричним акумуляторів. Наступним етапом стане адаптація технології до промислового виробництва.
Volkswagen зараз не випускає серійні автомобілі на водневих паливних елементах. Зате такі автомобілі є у Hyundai, Toyota і Honda: кросовер Hyundai Nexo, седани Toyota Mirai і Honda Clarity Fuel Cell.