12 марок групи будуть об'єднані в чотири холдинга. Створення децентралізованої системи має підвищити ефективність найбільшого автовиробника Європи
Про зміну корпоративної структури Volkswagen Group повідомила німецька економічна газета Handelsblatt із посиланням на джерела в компанії. Реформи необхідні через високі витрати на ключових заводах VW у Німеччині, пише газета.
Колишній топ-менеджер BMW Герберт Дисс відповідатиме за холдинг, до якого увійдуть марки легкових автомобілів масового маркету - Volkswagen, Skoda і SEAT, пише німецьке видання. Дисс приступить до своїх обов'язків з 1 липня, передало Reuters з посиланням на три джерела в компанії. Для брендів Audi, Lamborghini і Ducati буде сформована інша холдингова компанія, яку очолить нинішній гендиректор Audi Руперт Штадлер. Марки Porsche, Bentley і Bugatti будуть згруповані в блок під керівництвом директора Porsche Маттіаса Мюллера. У холдинг Truck & Bus увійдуть VW Commercial Vehicles і виробники важких вантажівок і автобусів Scania і MAN; його очолить колишній директор Daimler Trucks Андреас Реншлер, пише Handelsblatt.
Реорганізація скасує стратегію відправленого у відставку з поста голови наглядової ради VW Group Фердинанда Піха - давати маркам всередині концерну високу автономність, щоб створити максимальну конкуренцію між ними. Багато спостерігачів вважають, що Піх зробив VW Group важкоконтрольованою, вона повільно реагує на зміни ринку, пише Automotive News Europe. У групі зараз працює 600 тисяч співробітників по всьому світу, у неї 119 заводів.
Гендиректор VW Group Мартін Вінтеркорн хоче дати більше свободи керівникам найбільших брендів групи - Volkswagen, Audi та Porsche - і країнових підрозділів; нова структура повинна підвищити ефективність і прискорити процес прийняття рішень, пише Handelsblatt. Кожна бізнес-одиниця буде вирішувати, які моделі вона буде пропонувати і на яких ринках. Керівник кожного холдингу отримає місце в правлінні VW Group, яке стане менше. У групі може бути ліквідована посада керівника глобальних продажів і маркетингу, яку зараз займає Крістіан Клінгер - його підтримував Піх, пише Reuters. Остаточно нова структура VW Group повинна бути готова до кінця літа, з тим щоб представити її на затвердження наглядової ради VW Group у вересні, повідомляє Bloomberg з посиланням на свої джерела. VW відмовилася від коментарів Reuters.
«Бренди MAN, Scania і VW Commercial Vehicles в рамках холдингу Truck & Bus GmbH працюватимуть спільно, але збережуть операційну незалежність на конкурентному ринку, - сказав «Відомостям» представник MAN в Росії. - Самостійність бренду MAN, його культура і сильні сторони залишаться згідно з філософією всієї групи Volkswagen. Наша компанія раніше вже оголошувала про те, що розвиває співпрацю зі Scania з розробки трансмісії. Ми також шукаємо й інші можливості підвищення синергії в області R&D, закупівель і виробництва. Очікується, що більш детальні рішення з цих питань будуть прийматися протягом 2015».
VW Group прагне обігнати Toyota і зайняти 1-е місце в світі, але в квітні і травні глобальні продажі VW Group впали - вперше за 5,5 року. Продажі бренду VW почали скорочуватися в Китаї після багатьох років стійкого зростання на найбільшому в світі автомобільному ринку, і аналітики вважають, що VW не вдалося усунути прогалини в продуктовій лінійці, так само як не вдалося це зробити в США та Бразилії.
У Росії продажі VW Group в січні - травні 2015 року, за даними комітету автовиробників АЄБ, впали на 40,7% до 66 387 автомобілів, при тому що ринок в цілому знизився на 37,7%.
Реорганізація не створить нового продукту або його додаткових обсягів, вважає аналітик Evercore ISI Арндт Еллінгхорст. «VW в минулому вже кілька разів із запізненням відповідала на швидку зміну ринкових параметрів, - сказав Reuters аналітик MM Warburg Марк-Рене тонн. - Така перебудова брендів створює хороше враження, дозволяючи уточнити обов'язки і прискорити процес прийняття рішень».