Випуск батарей для електромобілів в Німеччині налагодять китайці
Випуск батарей для електромобілів в Німеччині налагодять китайці

Компанія CATL прийде з китайською технологією і буде з східнонімецької Тюрінгії постачати європейський автопром. Від BMW вже надійшло замовлення на 1,5 мільярда євро.

Жителі мальовничої Тюрінгії робочими місцями на високотехнологічних підприємствах поки особливо не розпещені. Але тепер на цій федеральній землі на сході Німеччини з'явився шанс стати "одним з найважливіших європейських центрів розробки і виробництва акумуляторних батарей для електромобілів".

У Тюрінгії подібних інвестицій не було 10 років

Саме так міністр економіки Тюрінгії Вольфганг Тіфензєє (Wolfgang Tiefensee) розцінив підписану 9 липня в Берліні угоду про будівництво поблизу земельної столиці - Ерфурта - заводу китайської компанії CATL. "Для нас це найважливіше інвестиційне рішення останніх десяти років, і воно відразу ж катапультує Тюрінгію в першу лігу на цьому ринку", - підкреслив міністр.

Адже світовий автопром все більше переключається на випуск електромобілів, а для них ключовим, самим складним і дорогим компонентом є не мотор, як у автомобілів з двигунами внутрішнього згоряння, а акумуляторна батарея. Однак німецькі і в цілому європейські автобудівники свого часу упустили момент, коли треба було посилено вкладатися в розвиток цієї технології, а тому тепер вони змушені закуповувати батареї в Азії - в Японії, Китаї і Південній Кореї, або в США.

У довгостроковому плані це може привести до надмірної залежності європейських автобудівників від імпорту з інших континентів. Тому в 2017 році Європейська комісія (уряд Євросоюзу) взялася за формування "батарейного альянсу" - об'єднання зацікавлених європейських фірм, які могли б профінансувати будівництво на території ЄС кількох великих заводів з випуску акумуляторних батарей.

Компанія з КНР допомагає індустріальним планам Брюсселя

І ось тепер фірма CATL (Contemporary Amperex Technology) з міста Нінде в китайській провінції Фуцзянь фактично внесла свій вклад в реалізацію індустріального плану Брюсселя. За 240 мільйонів євро вона побудує під Ерфурт завод, в якому в 2021 році почнуть працювати близько 600 чоловік. У перспективі кількість робочих місць може зрости до 1000, оскільки інвестор з Китаю має намір не тільки розширювати виробництво на цьому підприємстві, але розгорнути тут наукові розробки.

Вказуючи на особливість укладеного з CATL угоди, прем'єр-міністр Тюрінгії Бодо Рамелов (Bodo Ramelow) заявив: "Зазвичай звучить докір, що китайські інвестори всього лише скуповують ноу-хау в Німеччині. Тепер же китайський інвестор приходить не тільки з грошима, але і з своєю технологією ".

Компанія CATL була створена всього сім років тому, в 2011 році, і в найкоротші терміни стала найбільшим в Китаї (за деякими даними, і в світі) виробником акумуляторних батарей для електромобілів. Заснував компанію інженер Цзен Юйцюнь, якого нерідко порівнюють з Ілоном Маском - керівником випуску електромобілів (і батарей до них) американської компанії Tesla. Двох цих підприємців ріднить не тільки інноваційне мислення, а й яскраво виражені екологічні переконання.

BMW - соінвестор і перший клієнт

Зробивши ставку на міжнародну експансію, компанія CATL вирішила розмістити свій перший в Європі завод саме в Німеччині, щоб бути ближче до основних нинішніх, можливо, майбутніх клієнтів - німецьких автобудівників BMW, Volkswagen і Daimler.

З BMW китайська компанія співпрацює вже з 2011 року. Баварський концерн 9 липня відразу після підписання інвестиційної угоди між CATL і Тюрінгією оголосив про те, що купить у партнера з КНР акумуляторні батареї на 4 мільярди євро. Основна частина з них буде виготовлена в Китаї, однак 1,5 мільярда євро з цієї суми підуть на оплату батарей, які через три роки почнуть випускати на заводі під Ерфурт. BMW стане співінвестором цього підприємства.

Вибір на столицю Тюрінгії упав в тому числі і тому, що виділений під завод майданчик в новій промзоні розташований в безпосередній близькості від перетину двох автобанів - це забезпечує майбутньому заводу CATL оптимальну транспортну інфраструктуру. Звідси до заводу BMW в Дінгольфінге, який в 2021 році почне випускати електромобіль BMW iNext, всього 400 кілометрів.

Підписання інвестиційної угоди між Тюрінгією і CATL і оголошення BMW про перші замовлення для майбутнього заводу були приурочені  в Берліні 9 липня п'ятим міжурядовим німецько-китайським консультаціям на вищому рівні.

Коментуючи проект заводу під Ерфурт, канцлер ФРН Ангела Меркель (Angela Merkel) недвозначно дала зрозуміти, що воліла б варіант, при якому його побудували б німецькі або європейські інвестори. За її словами, вона прийняла до відома, що в даний момент це неможливо. "Якби ми самі змогли це зробити, я б з цього приводу особливо не сумувала", - додала Меркель на прес-конференції з прем'єром Державної ради КНР Лі Кецяном.

 

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

Дивитися далі