Вихідці з Apple розробили всепогодний «суперлідар» для робомобілів
Вихідці з Apple розробили всепогодний «суперлідар» для робомобілів

Засновники стартапу Aeva в минулому році відмовилися від роботи в Apple - і тепер обіцяють змінити індустрію датчиків для робомобіль. У компактному футлярі вони умістили систему з лидара і ШІ, який розпізнає і сортує об'єкти, що знаходяться в сотнях метрів від безпілотного автомобіля. Без дорогих високочастотних лазерів і в будь-яку погоду.

Сорош Салехьян і Міна різко в минулому році відмовилися від роботи в відділі спеціальних проектів Apple, щоб заснувати свій стартап - Aeva. Тепер компанія представила свою першу розробку - компактний лідар для робомобіль, який сам розбирається в навколишньому, що не задіюючи обчислювальні потужності комп'ютера автомобіля.

Лідар - скорочення від «Light Detection and Ranging» - датчик, який сканує навколишній лазерним променем, дізнаючись відстань до різних об'єктів. «Сира» карта відстаней не включає в себе ні конкретних об'єктів, ні швидкостей і напрямків їх руху. Для того, щоб скласти повну картину, використовують дані радарів і камер, а також солідні обчислювальні потужності, здатні миттєво зіставити різнорідну інформацію.

Творці Aeva запевняють, що подолали це обмеження, зробивши систему на основі лидара самодостатньою - і при цьому недорогу.

Як передає Reuters, різко відмовився назвати конкретну ціну пристрою, але підкреслив, що високоенергетичні лазери - зазвичай найдорожчий компонент лидара - в ньому не використовуються, а всі компоненти вже випускаються «в промислових масштабах».

Про те, як проходила демонстрація можливостей нової системи, розповідає Verge. Журналістів запросили в ангар, де стояв білий кросовер Audi з невеликою коробочкою на даху - це і був винахід Aeva. На розміченій конусами «дорозі» перед автомобілем на самокатах і гольф-карах їздили співробітники стартапу, а журналісти спостерігали, як лідар виводить на екран інформацію про об'єкти - відокремлюючи один від іншого і размечая їх різними кольорами в залежності від швидкості і напряму руху.

Салехьян пояснив, що розробка датчика з нуля дозволила обробляти буквально кожен біт інформації - аж до великого пальця на руці мотоцикліста, яка регулює швидкість. «Ми можемо виміряти швидкість і напрямок руху пішохода або іншого об'єкта і передбачити їх подальші маневри, причому вельми акуратно», - стверджує він.

Розробник підкреслює, що це досягнення не тільки використовуваних алгоритмів, а, скоріше, сплав «заліза» і ІІ. На його думку, це єдиний сенсор, який знадобиться робомобіль майбутнього, щоб орієнтуватися в тому, що відбувається.

Салехьян запевняє, що хоча демонстрували «суперлідар» в ангарі, він працює при будь-яких погодних умовах - і в дощ, і вночі.

Verge відзначає, що обіцянки «зробити революцію» викликають зрозумілий скепсис, однак на користь Aeva говорить біографія засновників компанії - інженерів з величезним досвідом. Салехьян - один з творців перших Apple Watch і iPhone 6, а різко до Apple довгий час працював з оптичними системами в Nikon.

Опитані Reuters експерти вказують, що ринок датчиків для робомобіль стрімко формується. Багато грандів автопрому вже вибрали, з ким співпрацювати: Volvo - з Luminar, Audi - з Valeo, BMW - з Innoviz. У той же час до масового впровадження робомобіль ще далеко, а для виробників автомобілів вкрай важлива ціна систем, які дають машині автономність. У Aeva є шанси закріпитися на ринку, якщо запропоноване стартапом рішення дійсно настільки універсально і доступно, як розписують розробники.

«Навчанням» лідаров займається цілий ряд компаній. Схожі досягнення демонстрував стартап Blackmore - його лідари теж вміють визначати швидкість і напрямок руху об'єкта.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

Дивитися далі