Видобуток літію для акумуляторів електромобілів в даний час перевищує попит
Видобуток літію для акумуляторів електромобілів в даний час перевищує попит

З середини 2015 року до середини 2018 року ціни на літій, який є одним з основних компонентів акумуляторних батарей, виросли майже втричі, коли світовий парк електромобілів досяг позначки в 5 мільйонів, а автомобільна промисловість почала турбуватися про постачання сировини.

Високий попит на літій привів до відкриття шести літієвих рудників в Австралії з 2017 року.

Зростання продажів електромобілів сповільнюється в Китаї, а значить і попит на літій зменшується. Результат: 30% зниження цін на літій.

У першому кварталі 2019 року продажі електромобілів в Китаї, найбільшому ринку електромобілів, виросли приблизно на 90% в порівнянні з роком раніше. Можливо, це звучить вражаюче, проте - це половина зростання, що спостерігається в період між 2017 і 2018 роками.

Видобуток літію в Австралії (провідний світовий постачальник), як очікується, зросте приблизно на 23% протягом наступних двох років. А минулого місяця міністр гірничодобувної промисловості Чилі Бальді Прокуріца заявив, що нинішня адміністрація прагне подвоїти виробництво літію в цій країні протягом чотирьох років.

Виробники літію стикаються з ціновими бар'єрами, включаючи уповільнення здатності світу перетворювати добуту руду в літієві матеріали. Деякі виробники в Китаї повідомили про затримку розширення через надто агресивні терміни реалізації проекту, тривалих періодів введення в експлуатацію об'єктів та жорсткості умов кредитування.

У відповідь на затримки компанія Perbara Minerals в Перті заявила в червні 2019 року, що планує тимчасово сповільнити темпи виробництва літію.

Незважаючи на те, що довгостроковий попит як і раніше виглядає стабільним, деякі виробники знижують свої прогнози по прибутку в короткостроковій перспективі. Раніше в цьому році бельгійська компанія Umicore SA, найбільший в світі виробник літій-іонних катодів, знизила прогноз по доходах до кінця 2019 року, посилившись на більш низький попит на системи зберігання енергії в Південній Кореї.

Хоча Umicore і заявляє, що очікує значного зростання доходу в 2020 році, її попередні прогнози про продаж 100 000 тонн катодних матеріалів в 2019 році і 175 000 тон до кінця 2021 року в даний час відстають на 12 до 18 місяців.

Провідні підприємства з видобутку літію Albemarle і Livent також посилаються на ослаблення попиту і низькі ціни в якості причини для затримок виробництва.

Виробники хочуть бути домінуючими гравцями на ринку електромобілів в 2023, 2025, 2030 роках, тому вони спробують створити те, що, на їхню думку, вистрелить.

До 2025 року ринок літієвої сировини може скласти $ 20 млрд у порівнянні з $ 43 млрд для продуктів переробки і $ 424 млрд для акумуляторних батарей, за базовим сценарієм, викладеному в дослідженні 2018 року, опублікованому Австралійської асоціацією «Гірські і геологорозвідувальні компанії».

До 2030 року поставки літій-іонних батарей повинні збільшитися більш ніж у 10 разів, а на електромобілі доведеться більше 70% цього попиту.

Раніше в цьому місяці Morgan Stanley прогнозував, що ціни на карбонат літію в Південній Америці впадуть нижче порога в $ 10 000 за тонну. За словами аналітиків на чолі з Хав'єром Мартінесом де Олкозом, до 2025 року в різних регіонах триватиме скорочення обсягів літію в різних формах, і він буде коливатися від $ 7 000 до $ 8 100 за тонну.

Не весь літій однаковий. Шахтарі добувають літій з особливими хімічними властивостями, задовольняючи потреби кожного покупця. Переговори про закриття контрактів носять конфіденційний характер і зазвичай займають місяці.

«У міру розвитку індустрії електромобілів вимоги до акумуляторних батарей змінюються, щоб вони відповідали більш високим стандартам безпеки, характеристикам діапазону і щільності енергії», - пише Мартінес де Олкоз в своєму звіті.

Запаси літію залишатимуться нестабільними, але виробники, які зможуть швидше адаптуватися до мінливих потреб своїх клієнтів, швидше за все, виграють.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

Дивитися далі