В Toyota не бачать попит на електромобілі
В Toyota не бачать попит на електромобілі

Японський автогігант вважає, що час електрокарів ще не настав. А з «чесним EV» будуть конкурувати як мінімум три технології.

Головний японський автовиробник Toyota не бачить попиту на повноцінні електромобілі і розвиває конкуруючі технології, заявив в ході круглого столу під час автосалону в Лос-Анджелесі глава Toyota North America Джек Холліс. Це одна з найбільш недалекоглядних позицій, яку тільки може зайняти зараз гігант автомобілебудування з такими ресурсами. Тим більше це дивно, що варто було вийти за двері залу для конференції - і ось вони, десятки стендів і прем'єр, серійні автомобілі і прототипи - все з електродвигунами.

«Не бачимо попиту»

Холліс каже, що на чолі стратегії Toyota - ефективність: «Наші бензинові двигуни не мають собі рівних». Альтернативні технології - електромобілі, паливні елементи, гібридні двигуни і підключаючі гібриди - Toyota почала розвивати «приблизно одночасно». Гібрид вийшов на ринок першим і добре себе проявив завдяки зростанню цін на паливо, вказав менеджер.

Зараз ту ж траєкторію проходять спільні гібриди і автомобілі на паливних елементах - наприклад, седан Mirai. Все це частина плану, але виконується з орієнтацією на споживчий попит. Дивлячись на це, ви бачите, що попит на електромобілі зараз менший, ніж на гібриди. Ми постійно працюємо над EV-моделями. Але зараз на це немає попиту ».

Влітку нинішнього року Toyota представила ряд прототипів, що ілюструють бачення майбутнього електротранспорту.

«Потрібен єдиний стандарт»

Значна частина інтерв'ю присвячена вирішенню Toyota приєднатися до позову, мета якого - заборонити Каліфорнії вводити суворі стандарти на автомобільні викиди на рівні штату. Холліс заявив, що єдиний національний стандарт був би благом для всіх. Коли його запитали про бойкот і хвилі скасування попередніх замовлень на гібридні моделі Toyota, яка послідувала услід за цим рішенням, він заявив, що деякі люди тільки і чекають, щоб проявити свою політичну позицію і обурюватися.

«Toyota так успішна не тому, що ми весь час скаржимося, а тому, що ми даємо клієнтам те, що їм потрібно», - підкреслив топ-менеджер.

У VW «немає вибору»

Холліса попросили прокоментувати багатомільярдні інвестиції в електрокари, які робить Volkswagen, а також позицію Ford, що представила в Лос-Анджелесі перший електричний «Мустанг» - кросовер Mach-E.

У німецького концерну після «дізельгейта» просто не було іншого вибору, підкреслив Холліс, і «вони стали повністю електричними».

«Можна сперечатися, чи є на це попит. Я не думаю, що на ринку є які-небудь докази попиту на електромобілі. Кожна компанія повинна прийняти це рішення ».

Ford більш обережний в плані масштабів, але жертвує іншим - своєю головною іконою, ім'ям Mustang. «Подивимося, що з цього вийде», - розсудив він.

«Ford відмовляється від седанів, перекидаючи ресурси на електромобілі.

Він також підкреслив, що електрокари займають все близько 2% глобального ринку - але зараз, здається, «всі воюють за цю частку».

«Водень - це перспективно»

Чи не бентежить Холліса і нелогічність рішення інвестувати в водневі паливні елементи - один з журналістів засумнівався, що це знаходиться в руслі ідеї «йти слідом за попитом».

«Звідки ви знаєте, що попит на електрику більший, ніж на паливні елементи?  Є логіка в тому, що потрібно клієнту і як він використовує машину. Чи повинна людина заряджати протягом трьох годин або заправляти автомобіль за п'ять хвилин? »

Холліс додав: «Використання акумуляторів, мабуть, це та область, якою індустрія зацікавилася до того, як клієнт буде готовий до цього. Toyota вважає, що ми повинні йти крок за кроком - бензин, гібрид, підключаючі гібриди, потім - паливні елементи і електрика ».

Також топ-менеджер підкреслив, що поки не бачить прикладів компаній, яким би вдалося «заробити на електрокарах».

Чи вірну стратегію обрала Toyota в області силових установок, буде ясно через кілька років.

Раніше ЕлектроВісті писали, що за даними компанії EV Volumes, в першому півріччі 2019 року в світі було продано 1134000 «підключаючих» електромобілів, на 46% більше, ніж за той же період минулого року.

REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі