Україна стає Китаєм для світового автопрому
Україна стає Китаєм для світового автопрому

Україна стала привабливою площадкою для виробників автомобільних комплектуючих.

Низькі зарплати і близькість до автовиробників Європи - хороші аргументи для інвесторів, навіть з урахуванням збройного конфлікту з Росією. «Главкому» вдалося нарахувати близько 20 підприємств, які вже працюють на світовий автопром. І в найближчі кілька років повинні з'явитися ще кілька заводів міжнародних виробників.
В основному українським робітникам довіряють виробництво найбільш простий продукції - автомобільних чохлів, проводки і тому подібного. Однак виробляють в нашій країні і більш складні комплектуючі. Наприклад, електроніку, елементи двигунів, системи клімат-контролю і обігріву.
Левова частка підприємств належить іноземцям - в основному німцям і японцям. Але зустрічаються і вітчизняні компанії, яким вдалося налагодити контакти з автозаводами Європи.

Географічні особливості
Міжнародні компанії, що випускають в Україні виробництво автомобільних комплектуючих, рідко заходять далі Прикарпаття. Їх улюблений ареал проживання - Львівська, Івано-Франківська та Закарпатська області. Найсхідніший місто, в якому вдалося знайти підприємство з іноземними інвестиціями, - Переяслав-Хмельницький на Київщині.
Намагаються триматися на захід і на українські компанії. Хоча зустрічаються виробники і з лівого берега Дніпра. Наприклад, завод з Конотопа Сумської області.
В основному географія виробництва пояснюється бажанням бути ближче до замовників в Європі. Хоча є і такі компанії, які вибирали місце для будівництва заводу, виходячи з економічних особливостей - деякі заводи побудовані в населених пунктах, де спочатку 2000-х діяли, так звані, вільні економічні зони.

Кабельний хаб
Україна - улюблене місце для виробників бортових кабельних мереж для автомобілів. На таких підприємствах в нашій країні вже працюють десятки тисяч українців. На одному тільки заводі німецької компанії «Кромберг енд Шуберт» в Луцьку працевлаштовано близько 5 500 осіб.


Крім «Кромберг» проводку і різне устаткування в Україні випускають такі іноземні компанії, як Леоні, Sumitomo Electric Bordnetze, Tyco Electronics, Forschner і шиє.
Є серед виробників автомобільних кабелів для іномарок і українські компанії - наприклад виробниче об'єднання «Карпати». Підприємство, на відміну від більшості українських заводів, які працюють на світових автогігантів, - належить державі. Мало того, воно входить в структуру вітчизняного холдингу, що відповідає за оборонну промисловість, - «Укроборонпром». Так що можна сказати, що українська оборонка працює на такі концерни, як Volkswagen і Daimler, які купують карпатські кабелі.
Хоча, справедливості заради, варто відзначити, що сьогодні «Карпати» до оборонної промисловості ніякого відношення не мають. Підприємство намагається освоювати нові ринки. І співпраця зі світовими виробниками автомобілів стало одним з досягнень івано-франківських спеціалістів.

Український бізнес в Європі
Ще один український виробник, який вийшов на європейський ринок, - мукачівський завод «Точприлад». Крім автомобільної проводки компанія випускає динаміки, які встановлюються багатьма світовими виробниками автомобілів. Наприклад, акустику, яку випускають в Мукачево, можна зустріти на таких автомобілях, як Land Rover і BMW.
Украинские динамики на BMW
 
Вдалося закріпитися на європейському ринку і дніпропетровському виробнику акумуляторів «Іста». У 2007 році компанія поставила перші акумулятори міжнародному концерну Renault-Nissan. Пізніше, в 2011 році, «Іста» пройшла аудит франко-японського альянсу і почала поставки на конвеєри інших європейських виробників техніки.
Поставляють українські підприємства і комплектуючі для європейських двигунів. Наприклад, на сайті «Мотордеталь-Конотоп» зазначено, що завод був визнаний кращим постачальником 2014 року компанією Rolls-Royce Power Systems. Правда, представники «Мотордеталі» в коментарі «Главкому» зізналися, що на двигунах люксових британських автомобілів їх комплектуючі - поршневі гільзи - не використовуються. Але вони є на моторах Rolls-Royce для іншої техніки, що не менше почесно.
«Мотордеталь» також співпрацює з такими іменитими виробниками автомобілів, як Iveco, Mercedes-Benz, Man, Volvo, Renault і Scania.

Підігрів для Ferrari та Porsche
У невеликому містечку Виноградів Закарпатської області розмістився завод німецької W.E.T. Automotive Systems. Компанія мало відома в широких колах. Однак її комплектуючі можна зустріти практично в будь-яких автомобілях - від елітних італійських спорткарів до бюджетних російських ВАЗів.

В Україні компанія виробляє електронні системи підігріву сидінь для престижних марок легкових автомобілів відомих світових брендів. У числі замовників українського підприємства - BMW, Porsche, Mercedes і Ferrari.
Є в нашій країні і партнери ще одного преміального бренду - Audi. У Львівській області для люксової марки групи Volkswagen шиє автомобільні чохли підприємство, що належить німецькій компанії Bader Automotive. А стартерами німецької компанії Bosch, зібраними в Краковці, комплектуються автомобілі багатьох світових виробників.
Збирають в Україні для дорогих авто і електроніку - в Київській області український завод німецької компанії Костал випускає кермові колонки та інші перемикачі.

Нові підприємства
У найближчі кілька років в Україні з'явиться ще кілька підприємств, які будуть працювати на благо світового автопрому. Зокрема днями Делегація німецької економіки в Україні оприлюднила плани «по розширенню присутності німецького автомобільного бізнесу в Західній Україні». Німецькі постачальники деталей для автомобільної промисловості планують створити до 10 000 нових робочих місць.
Які саме заводи і де будуть відкриті, німці не визнаються. Однак «Главкому» вдалося з'ясувати, що мова, перш за все, йде про підприємства двох компаній - Leoni і Бадер. Останнє має запуститися в Львівській області вже в II кварталі 2016 року року. Так само, як і діючий актив Bader в Україні, підприємство буде шити автомобільні чохли.
З другим заводом Leoni в Україні, який буде випускати автомобільний кабель, визначеності поки менше. У компанії свої плани не коментують. За інформацією ж «Головкому», початок реалізації проекту намічено на травень 2016 року. Зараз компанія активно шукає підрядників для його реалізації. Правда, Leoni поки не визначилася з земельну ділянкою, на якій буде збудовано завод. Хоча місцева влада вже запропонували компанії на вибір два майданчики.
Сам завод має запуститися через кілька років. Розташований він буде в місті Сокаль (Львівська область). Імовірно, на ньому буде працювати до 5 000 осіб.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

Дивитися далі