"Україна - країна-зразок": автовласники все активніше пересідають на електрокари
"Україна - країна-зразок": автовласники все активніше пересідають на електрокари

Українці за дев'ять місяців цього року купили близько 5 500 електромобілів
Українці все активніше пересідають з бензинових і дизельних машин на електромобілі. Всього п'ять років тому по наших дорогах їздило лише близько 1000 електромобілів і гібридів. Сьогодні їх уже понад 20 тисяч.

За темпами зростання числа "зелених" авто Україна входить ТОП-10 країн світу. Цьому посприяла скасування митних зборів і податків на ввезення електромобілів. А через п'ять років в Україні буде вже 246 тис. авто з електродвигуном, прогнозують аналітики.

Які електромобілі купують українці, розбирався сайт "Сегодня".

Україна в світових лідерах
"Україна продовжує грати роль зразка для країн з низьким рівнем доходу і ганьбити західних сусідів", - пише міжнародне видання InsideEVs. Так, на кінець минулого 2018 року в країні було зареєстровано 19 911 електромобілів і гібридів. З них 5908 авто куплені в 2018 році - в два рази більше, ніж в 2017-му.

Таким чином, Україна зайняла 10-е місце серед країн світу за темпами зростання ринку електромобілів, розділивши його з Німеччиною.

Але є важлива відмінність від тих же німців. У нас кількість електромобілів зростає за рахунок ввезення б / у машин. Велика частина електрокарів - потримані Nissan Leaf з США. Нових електромобілів в Україну ввозиться мало. За даними "Укравтопрому", на ринку електромобілів найбільше машин віком до п'яти років. На їх частку припало більше 52% реєстрацій. Приблизно 39% склали авто віком старше п'яти років, а нові автомобілі не змогли дотягнути до позначки в 9%.

"Щороку тисячі українців - жителів країни, де середня місячна зарплата становить 300 доларів, - шикуються в чергу, щоб заплатити 15 тис. доларів за б / у Nissan Leaf. Хоча в сувору зиму пробіг може зменшуватися на 40% і навряд чи є досить станцій з швидкою зарядкою - але завжди є попит на підтримані електромобілі ", - наголошується в рейтингу InsideEVs.

Проте серед всіх проданих машин кількість електромобілів становить 3-3,2%. Для порівняння, в Норвегії вони займають 50% продажів. Однак через п'ять років ситуація може кардинально змінитися. Аналітики IRS Group підрахували, що до 2024 року кількість машин з електродвигуном в Україні досягне 246 тисяч.

Які електромобілі купують українці
За дев'ять місяців цього року українці зареєстрували майже 5 500 електрокарів.

Динаміка продажів легкових "зелених" авто виросла на 42%. Основну частку електромобілів склали старі автомобілі. За даними "Укравтопрому", б / у електрокари склали 91% реєстрацій.

У ТОП електрокарів, які українці купували протягом дев'яти місяців, увійшли:

  • Nissan Leaf - 2 500 шт. автомобіль з пробігом 60 тис. км можна купити за 10 тис. доларів.
  • Tesla Model S - 435 шт. авто з пробігом 65 тис. км обійдеться мінімум в 34 тис. доларів.
  • BMW i3 - 276 шт. електрокар з пробігом 29 тис. км коштує в Україні 18 тис. доларів.
  • Volkswagen е-Golf - 238 шт. на старий автомобіль ціни починаються від 15 тис. доларів.
  • Fiat 500e - 225 шт. авто з пробігом 28 тис. км обійдеться 11 500 доларів.
  • Renault Kangoo Z.E - 363. машина з пробігом 50 тис. км обійдеться в 7600 доларів.

Темпи продажів електромобілів продовжують рости за рахунок "обнулення" податків. Українці можуть ввозити електромобілі і не платити ні копійки за розмитнення. Пільгове розмитнення буде діяти до 2021 року. За нульових податків покупка електрокара обходиться приблизно на 17% дешевше. Українцям не треба платити ПДВ - 16,8%, і акцизний збір - 1 євро за кожен кВт ємності акумулятора. Мито в 10% парламент скасував ще в 2015 році. Залишиться тільки збір до Пенсійного фонду - 4,8%, його платять при реєстрації авто.

Але поки вартість електрокарів вища, ніж у авто з двигуном внутрішнього згоряння. Однак завдяки держпідтримці їх вартість вирівнюється. До 2025 року електромобілі будуть дешевше бензинових і дизельних аналогів, прогнозують в Bloomberg. Це станеться через падіння вартості літій-іонних батарей. Так, із-за зростання виробництва літій-іонних акумуляторів ціна на батареї електрокара знизиться до 70 доларів за кіловат-годину до 2030 року. Для порівняння, в 2017 році акумуляторні батареї коштували в середньому близько 208 доларів за кіловат-годину.

REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі