Українські автовиробники завершили перехід на новий стандарт «Євро 4» у строк
Українські автовиробники завершили перехід на новий стандарт «Євро 4» у строк

З 1 січня 2014 року в Україні заборонено реєструвати автотранспорт, який не відповідає нормам Євро -4 - як новий, так і старий. Транспорту, зареєстрованого до цієї дати, заборона не стосується.

Євро -4 - це екологічний стандарт, що регулює вміст шкідливих речовин у вихлопних газах транспортних засобів з дизельними і бензиновими двигунами.

У Європі цей стандарт діє з 2005 року, і його введення в Україні не стало проблемою для імпортерів - вони й раніше ввозили такі автомобілі . Наприклад, компанія Порше Україна (бренди Seat, Audi, Volkswagen) вже кілька років поставляє на український ринок автомобілі з нормами не нижче Євро - 4, запевняє керівник відділу Seat компанії Порше Україна Дар'я Штіменко. За її словами, такий перехід не спричинив за собою збільшення ціни ввезених авто.

Також нововведення не відбилося на постачаннях російських виробників - стандарт Євро - 4 працює в Росії з 1 -го січня 2013 року.

А от українським виробникам підготуватися було складніше. За словами заступника голови правління з автовиробництва корпорації УкрАвто Олега Папашева, щоб перевести під нові стандарти всю модельну лінійку, його компанія проводила зміни в системі управління, вносила додаткові зміни в налаштування кожного автомобіля.

Витрати на технологічні зміна під новий стандарт відчутні, але не болючі, запевняє Папашев . Вартість переходу на новий стандарт в кінцевій ціні автомобіля, за його словами, становить близько $ 300.

Наступний стандарт, Євро - 5, буде введений в Україні з 1 січня 2016 року, але сенсу в його введенні мало, вважають учасники ринку. Справа в тому, що стандарти палива сильно відстають від стандартів автомобілів - до 2016 року в Україні дозволено використовувати паливо стандарту Євро - 3. "Це нівелює саму ідею боротьби за екологію. А в гіршому випадку від невідповідності стандартів може постраждати автомобіль", - відзначає Папашев.

За його словами, переходити на більш високі стандарти в автомобілях можна тільки у випадку, якщо буде налагоджено виробництво палива відповідного класу, інакше немає гаранті, що на заправці вам не заллють менш якісний бензин і не виведуть з ладу всю систему.

Проте, вже в I - II кварталі поточного року вітчизняний ЗАЗ планує почати випуск автомобілів класу Євро -5. Продавати їх в Україні ЗАЗ поки не буде - всі машини відправляться на експорт в РФ, пояснює голова правління ЗАЗ Сергія Філіпенко.

Етапи введення нових екологічних стандартів в Україні регулюються законом N 5177 -VI, прийнятим ще в липні 2012 року. Документ виконує міжнародні екологічні вимоги до транспортних засобів, закріплені правилами Європейської економічної комісії ООН.

Але Україна істотно відстає за темпами впровадження екологічних ініціатив від європейських країн. У 1999 році ЄС перейшла на стандарт Євро - 3, в якому допустимі показники викиду забруднюючих атмосферу речовин були знижені ще на 30-40%. Україна свою турботу про екологію почала з Євро - 2, прийнявши відповідний техрегламент в 2006 році. А Євро -3 в Україні вступив в силу тільки в 2013 році. В Європейських країнах зараз вже діє стандарт Євро - 5, а на 2015 рік запланований перехід на Євро - 6.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

Дивитися далі