У Міненерго США створили рекордно потужну бездротову зарядку електромобілів - на 120 КВт
У Міненерго США створили рекордно потужну бездротову зарядку електромобілів - на 120 КВт

В Міненерго США Національній лабораторії Ок-Рідж вчені працюють над удосконаленням технологій бездротової зарядки електромобілів. У разі їх успіху, водій майбутнього зможе заїжджати на зарядну станцію і, не відкриваючи кришки зарядки, не дістаючи дроти, і не роблячи інших зайвих рухів, всього за кілька хвилин повністю зарядити батарею.

Ідея про бездротову зарядку з'явилася, напевно, разом з електромобілями. І деякі автовиробники навіть почали продавати відповідне обладнання. Наприклад, в минулому році BMW представила такий пристрій для свого гібрида п'ятої серії.

Проблема в тому, що потужність такої зарядки досягає максимум 3,2 кВт. Коли мова йде про заряд гібрида BMW, це не так критично. Його батарею можна заповнити за 3,5 години. Але якщо говорити про повноцінні електромобілі, з батареями, як у Model S, то час збільшується в рази, а значить така зарядка втрачає сенс.

Саме тому вчені Міністерства енергетики США поставили перед собою мету - створення зарядки на 350-400 кВт.

Просуваються вони досить успішно. Фахівці продемонстрували систему - в 40 разів могутніше, ніж у BMW і в шість разів могутніше попередньої своєї розробки. Представлений прототип видає 120 кВт. Якщо забезпечити Tesla Model 3 підтримкою цієї системи, зарядити її повністю можна буде всього за 25 хвилин. А для поїздки до роботи вистачить і 5-хвилинної зарядки батареї, пише Digital Trends.

ККД зарядної станції становить 97%. У лабораторних тестах магнітні котушки розташовувалися один від одного на відстані 15 см. Приблизно на такій висоті і знаходиться днище середньостатистичного електроседана.

Наприклад дорожній просвіт Model S становить якраз 144 мм, так що технологія вже частково придатна для існуючих електрокарів.

Розробники не зупиняються на бездротовій зарядці, а придумують і інші способи підвищити дальність поїздок електромобілів. Наприклад, Apple запатентувала роборуку, вбудовану в електрокари. Вона дозволить на ходу підключитися до іншого електромобілю, щоб утворити ефективну спільну електромережу. Цими «руками» електричні безпілотники зможуть об'єднуватися в цілі колони.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

Дивитися далі