TOYOTA придумала новий тип коробки передач
TOYOTA придумала новий тип коробки передач

Японська компанія поєднала в новій коробці «механіку» з варіатором.

Компанія Toyota представила нові розробки, засновані на модульній архітектурі Toyota New Global Architecture (TNGA). Серед них: дволітрова рядна «четвірка» з термічним ККД 40 відсотків і безступінчата трансмісія Direct Shift-CVT, в якій вперше в світі використовується «стартова передача».

Класична щабель із зубчастим приводом застосовується на початковому етапі розгону з місця. Як кажуть в компанії, це поліпшить прискорення і усуне «мляві відчуття при роботі педаллю газу». Далі електроніка просто переходить з редуктора на ремінний привід варіатора. За плавність перемикання відповідає блок управління, розроблений на базі технологій, запозичених у автоматичних трансмісій.

Така система покращує ефективність ремінного приводу і розширює діапазон передавальних чисел. Для Direct Shift-CVT цей показник становить 7,5. Нова компоновка також дозволила зменшити розмір шківів варіатора і кут конуса, що на 20 відсотків скоротило час переміщення ременя.

Крім CVT, Toyota розробила компактну шестиступінчасту "механіку". У порівнянні з попередньою коробкою, її маса зменшилася на сім кілограмів, а довжина на 24 міліметра.

Дволітровий двигун сімейства Dynamic Force Engine отримав спідниці поршнів з лазерною обробкою, сідла клапанів з лазерним плакуванням, систему комбінованого уприскування, електричний водяний насос. Збільшено кут між впускним і випускним клапанами. Агрегат може працювати самостійно або в складі гібридної системи. Потужність мотора - 171 кінська сила і 205 Нм крутного моменту. Для гібрида - 146 сил і 180 Нм відповідно.

Новий двигун дебютує на хетчбек Toyota Auris наступного покоління, публічний дебют якого відбудеться на Женевському автосалоні. Гібридний агрегат на базі двигуна 2.0 буде відрізнятися низькою витратою палива і лінійним прискоренням. Інші агрегати будуть використовуватися на різних моделях марки.

Також Toyota представила дві нові системи повного приводу: Dynamic Torque Vectoring AWD і E-Four. Dynamic Torque Vectoring AWD розроблена для машин з бензиновими двигунами. Вона доповнена системою векторизації тяги, яка розподіляє момент між кожним з коліс задньої осі. У неї також вбудовані дві кулачкові муфти з храповим механізмом, за допомогою яких можна відключити задню вісь від двигуна, а також повністю вимикають карданний вал.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

Дивитися далі