Список міст, де повністю заборонять автомобілі з дизельними і бензиновими двигунами
Список міст, де повністю заборонять автомобілі з дизельними і бензиновими двигунами

Чи стало повітря чистіше, після того, як посилили екологічні норми? Так. Але тільки в деяких місцях. І їх кількість постійно збільшується. 

Уже сьогодні, резервуючи готель, наприклад в Берліні, можна прочитати, що він знаходиться в екологічно чистій зоні. А в розділі "Як дістатися" - застереження. Якщо ви будете їхати на машині, то на старій машині вас туди не пустять. А якщо все-таки в'їдете, то можуть оштрафувати. І можете не сумніватися - оштрафують.

У Берліні це стосується 3-х центральних вулиць, куди не можна заїжджати на автомобілях, які не відповідають нормам Євро-6. Заборона (поки) пошириться на 2,9 км, що становить 0,05 відсотка від дорожньої мережі німецької столиці. Під заборону потрапили всі: і легкові авто, і вантажівки, які здійснюють доставку товарів.

У нинішньому році до проекту екологічно чистого центру приєдналися Штутгарт і Аахен (січень), Франкфурт (лютий), Дармштадт (червень), Ессен і Гельзенкірхен (в липні), Майнц (у вересні). У Кельні 4 центральні вулиці закрили для дизелів. Повну або часткову заборону використання автомобілів з дизельним двигуном вводять на своїй території Дюссельдорф, Гамбург і Мюнхен. Заборона буде поетапна: спочатку дороги закриють для машин, які відповідають стандартам Євро-4 і нижче, потім з вулиць приберуть і машини стандарту Євро-5. Повністю легальними залишаться лише автомобілі з дизелем, які відповідають екологічним стандартам Євро-6. Таких на даний момент 2,7 мільйона по всій Німеччині.

Подібні кроки готується зробити влада в Каліфорнії, Індії та деяких районах Китаю.

З 2020 року транспорт з дизельними моторами, випущений до 2005 року (старше 15 років) не допускатимуть до Амстердама. З 2022 в центральну частину Амстердама можна буде в'їжджати автобусам з двигунами внутрішнього згоряння, а з 2025 го заборонять дизельні прогулянкові катери, мотоцикли і мопеди. А вже з 2030 року по місту буде заборонено їздити бензиновим і дизельним авто і мотоциклам. Залишаться тільки електромобілі і транспорт на водні.

Парижі, Мадриді та Афінах намір прибрати дизелі до 2025 року

Гоніння на дизеля давно йдуть в Великобританії. В кінці 2017 го року британський парламент навмисно завищив ціну на дизпаливо на 1 фунт. Політики також пообіцяли, що незабаром всі, хто вирішить придбати дизельне авто замість електро або бензинового повинні будуть сплатити додатковий податок в 200 фунтів стерлінгів.

Влада Ірландії оголосили про намір заборонити на території країни продажу автомобілів з будь-якими ДВЗ, незалежно від типу палива. Спочатку країна збиралася відмовитися від автомобілів з ДВЗ з 2040, однак ініціативна група з мерів кількох міст запропонувала міністру з питань екології Майклу Гоуву прискорити введення заборони на 10 років, щоб зробити його більш ефективним. Тобто, повністю заборонити продаж авто з ДВЗ в Ірландії хочуть вже в 2030 році.

Найоперативнішою серед "заборонюючих" могла стати Норвегія: там обмеження на продаж автомобілів з ДВЗ збиралися ввести вже з 2025 року. Однак, пізніше від заборонної політики влади країни відмовилися на користь іншої стратегії - заохочувати місцевих автовласників пересідати на електромобілі та гібриди.

З 2030 року Швеції заборонять продавати нові автомобілі з ДВЗ. А в Данії з 2030 року лише заборонять продажі автомобілів з ДВЗ, а починаючи з 2035 року хочуть розпрощатися з гібридними авто. А до 2050 року мета Данії - повністю відмовитися від викопних видів палива і перейти на поновлювані джерела енергії.

Про введення заборони на продажі автомобілів з ДВЗ з 2030 року оголосило Міністерство національної інфраструктури, енергетики та водопостачання Ізраїлю.

До переліку міст, закритих для автомобілів з ДВЗ зовсім скоро приєднається і Брюссель. Регіональний уряд Брюсселя в Бельгії заборонить дизельні автомобілі з 2030 року та бензинові з 2035 року. А більшість бензинових мотоциклів буде заборонено з 2022 року.

Згідно зі статистикою Bloomberg, на сьогоднішній день 24 європейських міста з 62 мільйонами жителів в даний час вирішили відмовитися від дизельних автомобілів в довгостроковій перспективі. 13 з цих міст хочуть заборонити як дизельні, так і бензинові автомобілі. Це, наприклад, Париж, Мадрид, Копенгаген, Лондон і Рим.

Правда, поки не ясно, наскільки все це реально. Відповідно до даних Європейської асоціації автовиробників (ACEA) продажі автомобілів на альтернативному паливі в державах-членах ЄС дуже нерівномірні. Наприклад, кількість проданих в минулому році електромобілів і гібридів варіювалося від 93 автомобілів в Латвії (0,6% ринку) до 67 504 в Німеччині (2% ринку). Продажі автомобілів з електричним двигуном особливо низькі в Центральній і Східній Європі. Наприклад, в Польщі продажі практично відсутні (0,2% від загального обсягу продажів легкових автомобілів). У минулому році менше 1% від загального обсягу продажів склали електромобілі в Італії та Іспанії - третьої і четвертої за величиною економіках ЄС відповідно.

А половина всіх держав-членів ЄС має частку ринку нижче 1%. Тільки в чотирьох країнах ЄС електромобілі становлять понад 2,5% автомобільного ринку.

В Україні, за даними AUTO-Consulting, частка електромобілів в автопарку країни становить 0,15%, а нових електрокарів на ринку - 0,77%. Так що у нас заборони в'їзду в міста автомобілів з ДВЗ побоюватися поки не варто. Точніше - ще довго не варто.

REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі