Перша виставка електромобілів Plug-In Ukraine: огляд експонатів
Перша виставка електромобілів Plug-In Ukraine: огляд експонатів

На минулих вихідних в Києві пройшла перша в історії України виставка електромобілів. МоторМанія відвідала міжнародний захід, яке поки що не дивує масштабами, але радує ініціативністю організаторів і учасників.

В рамках Plug-In Ukraine показали найрізноманітніші електромобілі - від доступних саморобок до найпотужнішої «Тесли». Але, звичайно ж, зірками виставки стали електричні машини української розробки. Перш за все, це гучний електрокар Synchronous, який вперше презентували в Монако. Наживо автомобіль виглядає дуже великим, що, втім, логічно. Адже творці хотіли зробити машину для пасажирських перевезень - в даному авто можна пересуватися фактично в повний зріст. Спереду - одне місце для водія, який відділений від пасажирського салону на 6 місць спеціальної ширмою. Synchronous обладнаний українськими електромоторами і здатний без підзарядки проїжджати близько 100 км.

 IMG_0362

 Ще один «цвях» програми - український електромобіль ЗАЗ, створений ще в 1991-му році. У ті часи розробники свято вірили в успіх «електро-Таврії», і, можливо, вона б дійсно стала популярною в Європі (машину готували для експорту). Однак, розвал Союзу і перебудова «вбили» проект ще в зародку. Радує, що два таких автомобіля дожили до наших днів, і нині служать об'єктами для експериментів в інституті електродинаміки Національної академії наук. До слова, показана на виставці електрична Таврія вже не зовсім та, що раніше. Тепер у неї стоять акумуляторні елементи від Nissan Leaf. Заявлений запас ходу - близько 100 км. За словами творців, можна було б зробити і 200 км, але для цього необхідно міняти чи не всю начинку і проводку, а коштів на це у держустанови немає.

Поруч з Таврією - двомісний французький електромобіль Tsitadin, можна сказати раритет (1974 року випуску), але з оновленнями вітчизняних конструкторів.

Крім електромобілів, на виставці українці показали велосипеди і скутери з електричними моторами. Найбільший інтерес привернув електро-велосипед, розроблений для Національної поліції. Але поки що це лише проект. А ще вітчизняні розробники представили колеса з електромоторами, якими можна замінити стандартні колеса велосипеда, перетворивши його в електротранспорт.

Особливе місце організатори відвели для зарядок та іншого обладнання для електрозаправних станцій, у чому вже досягли успіху деякі українські фірми. Зокрема, виробник електрозаправок, компанія E-Line, вже встановила свої зарядки в Києві і Мінську.

Непідробний інтерес викликали твори клубу «Електро-автосе». Адже не кожен день зустрінеш електричного «Горбатого» або електро-бусик Volkswagen Transporter. Старий-добрий «жужик» на електротязі здатний розвивати не більше 55 км / год, та й запас ходу у нього не найбільший. Однак, хіба це не круто - безшумно «шелестіти» покришками по міських вулицях? Що стосується вантажного «Фольксвагена», конструктори зробили його повнопривідним (!) І двопаливними. По суті, це гібрид, який може проїхати на електротязі до 150 км. У комбінованому режимі запас ходу складає більше півтисячі кілометрів, коли ДВС і електромотори працюють спільно.

 IMG_0411

 А ось це «Електра 2». Експериментальна електро-машина зроблена з нержавіючої сталі і постійно допрацьовується і допрацьовується. Її творець пробує сонячні батареї, то експериментує з рекуперацією. Але щоб дізнатися про всі бувальцях, доведеться безпосередньо спілкуватися з власником. І навряд чи вистачить кількох годин ...

 IMG_0403

 На виставці електромобілів можна було побачити кілька BMW i3. Ця модель продається в Україні за 50-60 тисяч доларів. Компактний електромобіль преміум-класу забезпечує відмінну динаміку розгону на рівні 7 секунд і може подолати до 160 км. Але цю дистанцію можна збільшити, причому вельми простим способом - досить встановити спеціальні шини, розроблені фінською компанією Nokian. Модель зимових шин Hakkapeliitta R2 в типорозмірі 155 / 70R19 84Q була зроблена спеціально для електромобіля БМВ. Від інших покришок вона відрізняється наднизьким опором коченню (-30%!).

IMG_0412

Крім цього, на виставці були представлені такі електромобілі:
Volkswagen e-Golf оснащений електродвигуном 115 кВт і акумулятором на 24 кВтг. Пробіг на одній зарядке- 130 - 150 км. Максімалка- 136 км / ч. Розгін до 100 км / год - 9,7 с. Обсяг багажника - 411 л. Вартість в Україні - 793 450 *.
Nissan Leaf має електромотор на 80 кВт і батарею ємністю 24 кВтг. Запас ходу - 147 км. Гранична швидкість - 151 км / ч. Розгін до «сотні» - 10,2 с. Вартість в Україні - 465 210 грн *.

1465646572407

Mercedes-Benz B-Class Electric з електричною силовою установкою в 130 кВт і акумулятором 28 кВтг може подолати на повному заряді до 200 км. Максимальна швидкість - 160 км / ч. Вартість автомобіля в Україні 827 450 *.

IMG_039_1

Електромобіль Kia Soul EV приводиться в рух електромотором, що видає 81,4 кВт. Ємність акумулятора - 27 кВтг. Запас хода- 212 км. Пікова швидкість - 145 км / ч. Розгін від 0 до 100 км / год - 11,2 с. В даний момент вивчається попит на машину - і якщо він буде достатнім, то продажі Kia Soul EV на українському ринку почнуться вже в цьому році.

Новинка ринку - позашляховик Volvo XC90 c гібридною силовою установкою Plug-In. Потужність бензинового мотора Т6 - 318 л. с. Віддача електродвигуна - 60 кВт. Стартер-генератор - 34 кВт. Розгін до «сотні» займає 5,6 с.

IMG_0352

IMG_0356

 

IMG_0401

13445376_1027607380625748_6133351288414176530_n

IMG_0381

IMG_0390

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

Дивитися далі