Panasonic знайшов спосіб здешевлення електромобілів
Panasonic знайшов спосіб здешевлення електромобілів

Як відомо, одним з найбільш проблематичних і дорогих елементів сучасних акумуляторних батарей для електромобілів є кобальт.

Цей елемент, що використовується в катодах літій-іонних батарей, дозволяє акумуляторам працювати при низьких температурах і підвищує кількість зарядів / розрядів.

У самому ранньому типі автомобільних літій-іонних батарей кобальт становив понад 25% всього обсягу використовуваних рідкоземельних металів. З розвитком технологій, його кількість зменшилася.

В основному добувають його в Демократичній Республіці Конго, ручним способом і практично рабською працею, залучаючи до цього навіть дітей. Тому, сьогоднішня ціна на кобальт непомірно висока, і постійно рухається вгору.

Згідно з даними Streetwise Reports, зараз в США будують першу в країні кобальтову шахту, але компанія Panasonic, найбільший виробник літій-іонних батарей, впевнена, що в найближчі роки дефіцит на кобальт стане катастрофічним. Тільки за останні 2 роки ціна на нього виросла в 3 рази, досягнувши до сьогоднішнього дня $ 85000 за тонну. А при збільшенні попиту, можна тільки здогадуватися, як буде рости його вартість.

Побоюючись подібної ситуації, Panasonic, що поставляє свої батареї в тому числі і Tesla, оголосила, що почала роботу над технологією створення безкобальтовим акумуляторів.

«Ми вже істотно скоротили використання кобальту в своїй продукції», - кажуть представники Panasonic. «Але поки все одно потребуємо його, і це засмучує».

Найімовірніше, Panasonic планує замінити кобальт нікелем. Наприклад, кілька днів тому представники компанії розповіли, що їм вдалося створити батарею, в якій вміст кобальту мінімально, а кількість нікелю збільшено. При цьому, акумулятор демонструє чудову термічну стабільність і високу енергоємність.

Інші виробники намагаються замінити кобальт оксидом алюмінію і різними сполуками заліза. Але, поки ці розробки малоефективні - в батареях починає страждати або продуктивність, або безпека.

Однак, більшість експертів надії покладають на твердотільні акумулятори, які в принципі не потребують кобальту.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

Дивитися далі