Сучасні автомобілі побудовані з металу і скла - міцних, але важких матеріалів. Якщо замінити їх пластмасами, можна зробити машини набагато легше і значно скоротити енергоспоживання.
Багато дослідників і інженери активно працюють над створенням легких і стійких пластмас. Наприклад, в японській компанії Sumitomo Chemical планують виготовляти з пластику автомобільні вікна. Як повідомляє Nikkei Asian Review, фахівці вже створили прозорий пластик, скомбінувавши властивості оргскла і полікарбонату.
Випробування показали, що матеріал може використовуватися навіть для лобових стекол. На жаль, японські стандарти вимагають виготовляти автомобільні вікна виключно зі скла, але в Sumitomo сподіваються, що регулятори змінять правила.
Інший підхід застосовують в компанії Toray Industries. Тут навчилися створювати пластик, у якого міцність на розтягнення збільшена в 8 разів, а опір вигину - в 50. Для цього матеріал змішали з поліротаксаном - макромолекулою, що складається з еластичних кілець. Поєднавши таку пластмасу з вуглеволокна, можна будувати легкі, міцні та довговічні каркаси автомобілів.
Своє бачення «полегшеного автомобіля» у вересні представлять вчені з Токійського університету. Очікується, що завдяки використанню міцних полімерів, в тому числі армованих вуглеволокном пластмас, він буде важити на 38% менше металевого - або 832 кг проти тисячі триста тридцять три кг.
За словами дослідників, заміна металу і скла на полімери особливо важлива для електромобілів і літаючих машин. Однак у новій технології є серйозний недолік - висока ціна. У порівнянні зі стандартними матеріалами полімери коштують у кілька разів дорожче.
Незважаючи на значну вигоду, яку можуть принести міцні полімери, більшість зусиль вчених і автовиробників зараз кинуто на розробку ефективних і довговічних акумуляторів. Наприклад, інженерам з США вдалося отримати літій-металеві батареї, які по щільності енергії в два рази перевершують літій-іонні аналоги і мають таку ж швидкість підзарядки. При цьому вони не схильні до ризику загоряння.