У Німеччині немає жодного нового легкового автомобіля без запчастини з України.
Про це в інтерв'ю LB.ua сказав посол України в Німеччині Андрій Мельник.
«Тобто зараз в Німеччині немає жодного нового легкового автомобіля, на якому не було б хоча б однієї запчастини, деталі або елемента, який не був проведений і поставлений з України», - сказав посол.
Перелік асортименту, за його словами, дуже довгий: починаючи від шкіряного покриття для сидінь, обігрівачів для керма і кабельних систем до більш складних систем електроніки, які виробляються прямо під Києвом, в Переяслав-Хмельницькому.
Товари для німецького автопрому тепер становлять найбільшу частку українського експорту до Німеччини - майже 25%.
На другому і третьому місцях також готова або напівготові продукція: перш за все, текстильні вироби (костюми, наприклад). За продовольства, то Україна є найбільшим експортером меду в ЄС вже тривалий час (і в Німеччину зокрема), при цьому наша квота вичерпується 6 січня поточного року, а 7-8 січня виробники повинні платити мито. «Але все одно вони поставляють - тому що вигідно. Хоча через квоти все більше продукції переробляється », - сказав дипломат.
«Тобто виходить, що більше половини всього українського експорту з України в Німеччину - це вже готова конкурентоспроможна продукція», - підкреслив посол.
Відповідаючи на питання, з якими проблемами стикається німецький бізнес в Україні, Мельник назвав наступні: нестача робочої сили, нестача залізничних вагонів, а також невирішеність питання з власністю на землю (зокрема безлад в реєстрах землі).
При цьому німецькі бізнесмени не скаржаться на такі типові раніше проблеми як відшкодування ПДВ, проблеми на митниці, а також в судах.
«В цілому, статистика українського-німецької ТПП показує, що більше 70-80% німців, які працюють в Україні, в загальному оптимістично оцінюють макроекономічну ситуацію. І оптимістично дивляться в майбутнє, не збираються зменшувати свою присутність, а навпаки, збираються інвестувати ще більше », - розповів посол України в Німеччині.