Мінекономрозвитку скасувало обов'язкову сертифікацію автомобілів
Мінекономрозвитку скасувало обов'язкову сертифікацію автомобілів

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (МЕРТ) скасувало обов'язкову сертифікацію нових автомобілів. Про це повідомив на своїй сторінці в мережі Facebook заступник міністра економічного розвитку Максим Нефьодов.

За його інформацією, минулого тижня було підписано спільний з боку Мінекономрозвитку і Мінінфраструктури план переходу до 01.01.2016, а також в його рамках Мінекономрозвитку ухвалило наказ N451, який скасовує обов'язкову сертифікацію нових автомобілів.

Нефедов нагадав, що в 2000 році Україна приєдналася до Женевської угоди ООН по автотранспорту 1958, яке визначає єдині вимоги з безпеки і принципи взаємного визнання типу транспортного засобу, щоб кожна країна не перевіряє ще автомобілі самостійно. Верховна Рада ратифікувала угоду. У 2011 році постановою N738 Кабмін доручив у двомісячний термін розробити і затвердити план переходу до системи сертифікації згідно вимог Женевської угоди. "І тиша ... Минулого тижня це ганебний стан нарешті закінчилося", - написав Нефедов.

Заступник міністра пояснив, що з 2016 року автовиробник буде отримувати сертифікат на свій автомобіль, для цього він проводить перевірки, краштест і т.д. Потім кожен автомобіль, який сходить з конвеєра, отримує копію цього сертифіката і їде до покупця. "Якщо він їде в іншу країну (в тому числі, з 01.01.16 і в Україні) на кордоні імпортер тільки показує цю копію і не проводить пересертифікацію, коли за скромну або нескромну мзду новий Мерседес або Форд проходить додаткову перевірку. В наших реаліях, зрозуміло, ця перевірка часто являє собою чисту формальність. Є центри, які перевіряють по 200 різних машин в день, причому у них у всіх абсолютно однакові показники за результатами цих перевірок", - зазначив він.

Також, за словами заступника міністра, не потрібно буде проводити пересертифікацію в системі УкрСЕПРО і платити за неї. "Приймається сертифікат типу виробника, який отримано на основі істотно більш строгих перевірок (45 параметрів проти 9-10 в Україні - це навіть якщо припустити, що ці перевірки у нас реально проводять). Українські автовиробники зможуть оформляти у нас сертифікати типу на вироблені моделі, які будуть аналогічно визнаватися в Європі", - зазначив Нефьодов.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

Дивитися далі