Стартап Blackmore створив «лідари майбутнього» - вони можуть визначати не тільки відстань, але і напрямок руху і швидкість об'єктів. Це дозволить робомобіль точніше і швидше інтерпретувати ситуацію на дорозі.
На демонстрації системи побував журналіст видання Wired. Він проїхав в автомобілі з цим лідаром і підтвердив його працездатність. Уже інтерпретована інформація з лидара потрапляла на спеціальний дисплей, пише він. Залежно від того, в який бік рухається, наприклад, велосипедист, він був пофарбований в певний колір. Чим швидше рухався об'єкт, тим темніше був відтінок світіння, яке його оточувало.
У Blackmore пояснюють, що сам факт визначення швидкості не є чимось важким. З цим завданням можуть успішно впоратися і радари. Але у них є велика проблема з точністю. Радар може просигналізувати, як щось на відстані 50 метрів рухається в вашу сторону на швидкості 100 км / ч. Але, що саме рухається, незрозуміло: може, це вантажівка, а може, корова, яка випала з нього. Це сильно обмежує сучасні системи безпілотного водіння, говорить CTO і співзасновник компанії Стівен Крауч.
Лідари в цьому плані набагато більш точні, але надають тільки непрямі дані про швидкість. Можна намагатися кілька разів обстріляти об'єкт променями, щоб виміряти, як змінилася його позиція. Але технічно це було складно.
Blackmore використовує іншу технологію. Її лідари випускають частотно-модульовану безперервну хвилю - один довгий промінь світла в невидимому для людини спектрі. Цей підхід дозволяє виміряти не тільки час повернення хвилі, але і її частоту. Останній параметр і дозволяє дізнатися швидкість навколишніх об'єктів.
Для цього використовується явище, відоме як ефект Доплера: частота світлової хвилі змінюється в залежності від швидкості джерела. Вимірюючи частоту хвилі, яка повернулась, система визначає швидкість пішоходів, автомобілів, тварин. На цьому ж етапі у кожного об'єкта з'являється своє колірне забарвлення. Це пов'язано з тим, що хвиля від наближаючого об'єкта має збільшену частоту, а від збільшуючого, навпаки, знижену. І всі необхідні дані дає всього один постріл лазером.
Але все ж є і мінус - такий лідар безсилий проти об'єктів, які рухаються перпендикулярно що випускається лідаром променю. Навіть незважаючи на це у такого пристрою хороші перспективи, коментує Кевін Петерсон - співзасновник стартапу Marble, що створює роботів-доставщиків.
Ідея застосовувати ефект Доплера вже дуже не нова. Велика маса людей знайома з ним через штрафи, які приходять з дорожніх камер. Але Blackmore вдалося застосувати його на рухомому транспорті в парі з лідаром - в цьому досягнення і потенціал для зростання.
Тим часом розвивається і протилежний напрямок - робомобілі без датчиків і лідарів. Наприклад, стартап AutoX запустив такі в Каліфорнії. З їх допомогою жителі можуть замовити собі продуктів.