Команда дослідників зі Стенфордського університету розробила лазерну технологію, яка дозволяє помітити об'єкти, приховані із зони видимості. За їхніми словами, ця технологія може застосовуватися в розвитку безпілотних автомобілів, які зможуть передбачати і уникати можливі аварії до того, як потенційно небезпечний об'єкт увійде в кадр
Новий підхід заснований на вже відомих технологіях - в першу чергу, Lidar. Це методика отримання даних про віддалені предмети за допомогою обробки сигналу відбитого світла; найчастіше джерелом світла в цьому випадку виступає лазер. Також дані з Lidar використовуються для побудови моделі поверхні.
Дослідники зі Стенфорда вдосконалили цю ідею. Як вчені описали в журналі Nature, вони використовували установку, в якій лазерний і фотонний детектори розміщувалися перед стіною поряд з об'єктом і були відокремлені від нього перегородкою. Лазерні імпульси «стріляли» по стіні під кутом і відскакували на прихований об'єкт. Менша кількість світла відбивалося від прихованого об'єкта назад до стіни, де ступінь відображення аналізував потужний детектор фотонів. «Ми шукаємо другий, третій і четвертий відскоки - саме вони кодують приховані від погляду об'єкти», - наголошується в тексті. Потім програма відокремлює частинки, які відбилися від об'єкта від інших і алгоритм відновлює форму прихованого об'єкта.
Алгоритм, в кращому випадку, може відправити назад зображення менш ніж за секунду, і хоча воно не настільки чітке, як сучасна фотографія, цього достатньо для того, щоб уникати перешкод в дорозі. Зараз лазер найкраще зчитує форму об'єктів, які добре відбивають світло - наприклад, дорожніх знаків.
Дослідники також відзначають, що технологія все ще недосконала і їм потрібно подолати відразу кілька проблем. Спочатку сканування займає від хвилини до декількох годин, в той час як для використання в безпілотних автомобілях це повинно відбуватися набагато швидше. До того ж, система з помилками виявляє об'єкти, які не є високовідображаючими; вчені також сумніваються в повній ефективності лазера при використанні на відкритому повітрі при яскравому сонячному світлі.