Концерн ZF завершив 2017 фінансовий рік рекордними продажами в обсязі 36,4 млрд євро, що з поправкою на зміни обмінного курсу і з урахуванням угод по злиттю і поглинанню дало органічне зростання в 6%. Концерн ZF Friedrichshafen AG збільшує витрати на дослідження і розробки та поглиблює роботу над розвитком технологій для мобільності майбутнього.
ZF також скоротив заборгованість, що виникла в результаті придбання холдингу TRW Automotive, а також отримав вищий скоригований прибуток до сплати відсотків і податків (EBIT) в обсязі 2,3 млрд євро, незважаючи на збільшення інвестицій в дослідження і розробки.
«Автомобільний світ рухається на високій швидкості. Ми маємо намір надати нашим клієнтам інноваційні рішення під девізом «бачити - думати - діяти». З цією метою ми будемо продовжувати збільшувати витрати на дослідження і розробки », - заявив голова правління Вольф-Хеннінг Шайдер.
У 2017 році концерн ZF витратив 2,2 млрд євро на дослідження і розробки, збільшивши ці інвестиції майже на 15% в порівнянні з 2016 роком. У цьому році понад два мільярди євро буде направлено на конструкторські роботи в різних країнах світу для удосконалення електроприводів і гібридної техніки трансмісії, а також систем безпеки транспортних засобів і систем автономного водіння. Це означає, що частка бюджету, що виділяється на НДДКР, виросте з 6,1% до 6,5%. ZF планує продовжити інвестиції в матеріальні активи (показник за 2017 рік: 1,4 млрд євро). Також планується побудувати два нових заводи з виробництва компонентів електроприводу.
Зростання продажів на 6%.
У 2017 році номінальний обсяг продажів концерну ZF виріс на 3,6 відсотка і досяг 36,4 млрд євро (у 2016 році: 35,2 млрд євро). З поправкою на зміни обмінного курсу і з урахуванням угод по злиттю і поглинанню органічне зростання склало 6 відсотків. «Цей результат показує відданість справі і високий рівень мотивації наших співробітників. Дивізіони «Техніка для комерційних автомобілів» і «Техніка приводу для легкових автомобілів» показали зростання продажів вище середнього рівня: 7,2 відсотка і 9,3 відсотка відповідно. Наші високоефективні автоматичні коробки передач для легкових автомобілів сприяють значному зменшенню викидів CO2. Користуючись великим попитом, вони є ключовим компонентом у досягненні цілей ЄС щодо обмеження викидів і в боротьбі з глобальними змінами клімату. У поєднанні з вбудованим електродвигуном ця технологія, як і раніше має великий потенціал зростання », - зазначив пан Шайдер.
Результати по регіонах були неоднозначними. У Європі та Північній Америці зростання продажів перевищили три відсотки. В Азіатсько-Тихоокеанському регіоні зростання, яке становило вісім відсотків, знизилось приблизно до двох відсотків через негативні зміни курсу китайського юаня. Імовірно економічна криза в Південній Америці в значній мірі подолана. Продажі на цьому ринку істотно зросли: приблизно на 26 відсотків щодо колишнього низького рівня.
Чисельність співробітників концерну ZF склала 146 148 осіб станом на 31 грудня 2017 роки (в 2016 році 136 820 осіб). Додаткові робочі місця були створені в основному в Китаї, Мексиці, Португалії, США та Німеччини. Більшість з них в таких дивізіонах, як «Технології активної і пасивної безпеки», «електромобільні», «Техніка підвіски для легкових автомобілів» і «Техніка приводу для легкових автомобілів». З них близько 1700 робочих місць по всьому світу пов'язані тільки з дослідженнями і розробками.
Стабільний прибуток, зростання продуктивності.
У минулому році концерн ZF збільшив не тільки обсяги продажів, але і прибуток. Скоригований прибуток до сплати відсотків і податків (EBIT) зріс з 2,2 млрд до 2,3 млрд євро. Скоригована рентабельність обороту (EBIT) дорівнювала показникам попереднього року і склала 6,4 відсотка. Таким чином, як продажі, так і прибуток наближаються до верхніх меж обсягів, прогнозованих на початку 2017 року. Скоригований вільний потік грошових коштів склав в кінці минулого року 1,8 млрд євро (2016 рік: 2,0 млрд євро). Частка власного капіталу знову зросла з 21 до 24,4 відсотка. «Аналізуючи отримані результати, ми можемо сміливо стверджувати, що минулий рік став для нас прибутковим і успішним. Ми вдосконалили наші робочі процеси і структури витрат в складних умовах і підвищили ефективність. Завдяки цьому ми змогли збільшити бюджет на дослідження і розробки, поліпшивши в той же час і якість доходів », - зазначає д-р Костянтин Зауер, фінансовий директор концерну ZF.
Приблизно через два з половиною роки після придбання холдингу TRW Automotive в травні 2015 року концерну ZF вдалося скоротити загальний борг до 6,4 млрд євро і зменшити суму боргу до кінця 2017 року майже наполовину. «Маючи сильну фінансову базу у вигляді вільного грошового потоку, ми ставимо собі за мету подальше скорочення фінансових зобов'язань та полегшення боргових зобов'язань ZF в 2018 році», - коментує пан Зауер.
Перспективи на 2018 рік.
Сьогодні на світовому ринку спостерігається волатільна динаміка. Беручи до уваги цей факт, голова правління ZF пан Шайдер прогнозує органічне зростання приблизно на п'ять відсотків у 2018 році. ZF розраховує найближчим часом завершити продаж підрозділу «Системи стабілізації кузова» компанії Luxshare, що призведе до пропорційного зниження продажів. Як наслідок очікується, що обсяг продажів концерну ZF складе близько 36,5 млрд євро. Як і в попередньому році, ZF прагне отримати скоригований прибуток до сплати відсотків і податків (EBIT) в розмірі приблизно шести відсотків, а скоригований вільний грошовий потік - понад один мільярд євро.
Прискорення інновацій.
Автомобільна промисловість вимагає динамічного розвитку, тому голова правління ZF Вольф-Хеннінг Шайдер планує прискорити співпрацю між проектними групами в рамках концерну. «Ми зосереджуємо зусилля на створенні міжгалузевих команд з високим рівнем самостійності в прийнятті рішень і співпраці. Вони краще адаптуються до швидких, мінливих вимог в нових напрямках технологій. Ми тісно співпрацюємо з нашими клієнтами в реалізації таких проектів на ранній стадії, що дозволяє набагато швидше вводити затребувану продукцію в серійне виробництво. Однак це також означає, що проект можна швидко закрити, якщо результати не будуть відповідати очікуванню. Культура стартапів може успішно існувати у великій компанії », - коментує пан Шайдер.
Такі команди необхідно постійно створювати під конкретні вимоги актуальних проектів. Це дозволить швидко знаходити відповіді на питання і в результаті розробляти найкращі рішення для клієнтів. Як приклад можна навести кілька проектів автономного водіння. «У поєднанні з нашою перевіреною і надійною системою розробки проектів серійного виробництва в традиційних галузях ми тепер також застосовуємо і нову систему роботи над проектами», - пояснив пан Шайдер.