Коли електрокари зрівняються по ціні зі звичайними автомобілями (на прикладі VW)
Коли електрокари зрівняються по ціні зі звичайними автомобілями (на прикладі VW)

Сьогодні електромобілі обходяться споживачам дорожче (враховуючи їхню вартість на ринку), ніж машини з двигунами внутрішнього згоряння. Але тенденція неухильно змінюється, і через 7-10 років електромобілі перестануть бути прерогативою заможних споживачів, а стануть по-справжньому масовим продуктом. До такого висновку прийшов німецький аналітик Матіас Шмідт, який ознайомився з даними та планами Volkswagen.

На діаграмі, отриманих з документів Volkswagen, наводиться порівняння сукупної вартості володіння (total operation costs, TCO) дизельного Golf VII і спорідненого електричного e-Golf. Електромобіль майже удвічі дорожчий за звичайний Golf при покупці/оренді і трохи дешевший в експлуатації. Але підсумковий TCO у нього значно вищий, хоча частину різниці дозволяють «відбити» держсубсидії на купівлю електромобілів. У діаграмі не наводяться точні цифри – це зроблено спеціально, оскільки у документі відображається середня по розвиненим європейським країнам ситуація.

З електромобілями Volkswagen другої хвилі, які зроблені на власній платформі MEB, картина очікується інша – їх TCO буде не вищим, ніж у машин з ДВЗ. Так, вони залишаться трохи дорожчими при купівлі, але ця різниця легко «відіб`ється» держсубсидіями.

 

Першою моделлю на платформі MEB став компактний електричний хетчбек ID.3, його виробництво у Німеччині стартувало на початку листопада 2019 року, у продаж машина надійде у квітні 2020 року. Перевага MEB – вона з самого початку створена під застосування електричної силової установки. Це дозволило інженерам надати шасі оптимальну і технологічну конструкцію, не вдаючись до компромісів, які неминучі при конвертації платформи з ДВЗ під використання електроприводу.

Компроміси, як правило, ускладнюють конструкцію та негативно позначаються на собівартості виробу (здорожують його). MEB розрахована на масове виробництво в обсязі сотень тисяч на рік, що дозволяє досягти ефективного масштабу, який знижує собівартість виробу.

Ситуація з Volkswagen відображає загальну тенденцію по індустрії – автовиробники впроваджують перші суто електричні платформи, завдяки яким вдається знизити ціну електромобілів.

У наступному поколінні, через 7-10 років, коли турбота про екологію зробить використання ДВЗ ще більш дорогим, і ринкова частка електромобілів буде переважати, електрокари стануть ще більш дешевими та зрівняються по ціні з бензиновими й дизельними авто.

REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі