Китайці почали тестувати безпілотні автомобілі з 4 рівнем автономності
Китайці почали тестувати безпілотні автомобілі з 4 рівнем автономності

Китайський стартап JingChi оголосив, що першим запустив масштабні випробування безпілотників з 4 рівнем автономності, пише SCMP. Тести триватимуть три місяці в столиці провінції Гуандун в Китаї. За стартап відповідає колишній глава безпілотного напрямкуBaidu Ван Цзин.

Китайські чиновники видали стартапу дозвіл на тести в невеликій області площею 1,8 кв. км. Тести проходять у відкритому форматі. Представники стартапу кажуть, що хочуть дати зрозуміти людям, як буде виглядати транспорт в майбутньому. Все досить звично для тестів подібного формату: бажаючий прокотитися повинен залишити заявку, після чого його запросять на 15-хвилинну тестову поїздку по дозволеній зоні, інформує news.eizvestia.com.

JingChi ще один стартап в списку розробників безпілотного транспорту. Створений він за всіма канонами подібних проектів: творець - колишній керівник з великої технологічної компанії, зібрані потрібні гроші для розвитку, запущено тести і найголовніше - отримано судовий позов про крадіжку інтелектуальної власності. Так, Baidu звинуватила Ван Цзина в тому, що він використовував її технології для створення своїх безпілотників. Розмір позову майже $ 8 млн - так Baidu оцінила збиток.

Нагадаємо, що це звична історія для молодих стартапів, які організовані колишніми працівниками великих корпорацій. Так, глава безпілотної програми Uber Ентоні Левандовскі звинувачений Waymo в крадіжці інтелектуальної власності - до Uber він працював в Waymo і імовірно викрав 10 Гб корпоративної інформації. Компанія Tesla подала позов проти колишнього глави автономного напрямку Стерлінга Андерсона і колишнього технічного керівника безпілотних розробок Google Кріса Урмсон, які так само встигли створити стартап AuroraInnovation. 

4 рівень автономності не має на увазі повноцінної свідомості у автомобіля. До нього ще один щабель - 5 рівень. Тому водій все ще повинен бути присутнім за кермом. Більшу частину рутинної роботи автомобіль виконує сам, але може попросити людину повернутися до процесу управління, в якомусь особливому або складному випадку. Поки автомобіль з 4 рівнем не представлений. Чекають його від Tesla, тому що Маск дуже часто згадував про швидке настання ери безпілотників, але поки немає і повноцінного 3-го рівня. Більш стримані автовиробники прогнозують появу таких автомобілів на дорогах до 2021 року. Але Китай не піддається аналізам і прогнозами, тому цілком ймовірно, що один з безлічі їх безпілотних стартапів вистрілить раніше наступного десятиліття.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

Дивитися далі