Україна вибилася в лідери Європи за темпами зростання ринку електромобілів, але ще більше стимулювати зростання продажів електрокарів могло б скасування ПДВ і акцизного збору на автомобілі з електродвигуном.
У першій половині 2016 року сегмент електромобілів на українському авторинку склав 0,7%. За даними Європейської асоціації виробників автомобілів, у країнах ЄС частина продажів електромобілів в середньому склала 0,4%. У країни є всі шанси зайняти свою нішу у виробництві електромобілів, але для цього потрібен зустрічний крок від держави, відзначають експерти.
В Україні зростає попит на електромобілі
За вісім місяців цього року до України ввезено 1550 електрокарів, для порівняння, у 2015 році - 731, в 2014 - 95. Поки що обсяги продажів невеликі. Особливо, якщо порівнювати з країнами ЄС, де кількість електромобілів вимірюється тисячами. Тільки в Норвегії зареєстровано понад 22 тис. Електрокарів, у Франції - 17 тис., Німеччини - 9,4 тис. Але і українські показники вже випереджають Польщу і Росію, де за півроку продано 33 електромобіля. Зростання попиту на електрокари в Україні експерти пов'язують зі скасуванням ввізного мита, подорожчанням палива та хорошою інфраструктурою. З 1 січня імпортери електромобілів не платять ввізне мито, яке становить 10% від вартості авто. Але всі позитивні тенденції можуть зійти нанівець через сертифікації автомобілів - з серпня в Україні перестали сертифікувати американські автомобілі через те, що стандарти США не відповідають європейським.
"Як ми і прогнозували, скасування мита на ввезення авто з електродвигуном стане поштовхом для українців. Влітку ціна на найпопулярнішу модель - Nissan Leaf - знизилася до 15 000 доларів. Інша справа, що в останній квартал року не буде таких показників. З серпня почалися труднощі з сертифікацією американських авто. А ось ця комфортна для українців ціна можлива саме через пільги для електромобілів, які є в Сполучених Штатах. Українці купують більше 90 відсотків електрокарів з пробігом. Американський ринок дозволяє генерувати в Україні ціну в два рази меншу нового електрокара з Європи. Тому ступор з сертифікацією зараз поступово уповільнює ринок ", - відзначає CEO ElectroCars Олександр Кравцов.
Ще більше стимулювати зростання продажів електрокарів могла б скасування ПДВ і акцизного збору на автомобілі з електродвигуном. У 2015 в Раду був поданий законопроект про скасування податків на електрокари, але парламентський комітет з оподаткування не пропустив його, пояснюючи своє рішення тим, що виробники і імпортери автомобілів на бензині виявляться не в рівних умовах. Законопроект відхилили через те, що в парламенті і уряді є група людей, які не підтримують скорочення в Україні автомобілів на паливі, вважає глава Клубу електромобілистом Володимир Романцев.
Чому електромобіль вигідний
Чим більше в країні буде електромобілів, тим менше Україна буде залежна від імпорту бензину, який ми купуємо в основному в Росії. На сьогодні Україна імпортує 85% палива, тоді як електроенергію виробляє сама. За підрахунками компанії ElectroCars, замість 60 млн доларів Україна може витрачати 36 млн доларів на імпорт палива. Крім цього, масове використання електрокарів дозволить збалансувати споживання електроенергії, оскільки вночі використовується електрики менше ніж днем. Через це атомні електростанції працюють не на повну потужність. Електромобілі ж заряджаються переважно вночі. За підрахунками екологів, в Україні близько 40% викидів від автомобілів, у великих містах цей показник досягає 80%. Поступове скорочення автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння значно зменшить викиди. До того ж є і вигоди для самих водіїв. За словами Володимира Романцева, електрокар сам себе окупає і не вимагає стільки обслуговування як паливні.
"Якщо порівняти електрокар за 15 тис. Доларів і дизельний автомобіль за 7,5 тис. Доларів, то останній свою ж вартість подвоїть через два-три роки за рахунок постійної покупки палива. Найголовніше - шкода для навколишнього середовища і для нас з вами. ми будемо вдихати за 7,5 доларів всю гидоту. Електромобіль повертає в середньому 2 тис. доларів щорічно. тобто за 5 років можна окупити автомобіль. Якщо брати б / у автомобіль, то за рік-два його можна окупити. І в обслуговуванні електрокари простіше - у вас немає 450 деталей двигуна які постійно ламаються, можуть бути не тієї якості і так далі ", - зазначає Володимир Романцев.
В Україні найбільшим попитом серед електромобілів користується Nissan leaf з двигуном на 24 кВт, повного заряду якого вистачає на 160 км. Його повна зарядка автомобіля триває вісім годин. При нинішніх 0,71 грн за кВт електроенергії, повна зарядка авто обійдеться в 17 грн. Деякі автоцентри при покупці електрокара дають безкоштовний доступ до мережі експрес зарядок, де можна за 20 хв зарядити автомобіль на 80%.
Чому електромобіль вигідний
Чим більше в країні буде електромобілів, тим менше Україна буде залежна від імпорту бензину, який ми купуємо в основному в Росії. На сьогодні Україна імпортує 85% палива, тоді як електроенергію виробляє сама. За підрахунками компанії ElectroCars, замість 60 млн доларів Україна може витрачати 36 млн доларів на імпорт палива. Крім цього, масове використання електрокарів дозволить збалансувати споживання електроенергії, оскільки вночі використовується електрики менше ніж днем. Через це атомні електростанції працюють не на повну потужність. Електромобілі ж заряджаються переважно вночі. За підрахунками екологів, в Україні близько 40% викидів від автомобілів, у великих містах цей показник досягає 80%. Поступове скорочення автомобілів з двигуном внутрішнього згоряння значно зменшить викиди. До того ж є і вигоди для самих водіїв. За словами Володимира Романцева, електрокар сам себе окупає і не вимагає стільки обслуговування як паливні.
"Якщо порівняти електрокар за 15 тис. Доларів і дизельний автомобіль за 7,5 тис. Доларів, то останній свою ж вартість подвоїть через два-три роки за рахунок постійної покупки палива. Найголовніше - шкода для навколишнього середовища і для нас з вами. ми будемо вдихати за 7,5 доларів всю гидоту. Електромобіль повертає в середньому 2 тис. доларів щорічно. тобто за 5 років можна окупити автомобіль. Якщо брати б / у автомобіль, то за рік-два його можна окупити. І в обслуговуванні електрокари простіше - у вас немає 450 деталей двигуна які постійно ламаються, можуть бути не тієї якості і так далі ", - зазначає Володимир Романцев.
В Україні найбільшим попитом серед електромобілів користується Nissan leaf з двигуном на 24 кВт, повного заряду якого вистачає на 160 км. Його повна зарядка автомобіля триває вісім годин. При нинішніх 0,71 грн за кВт електроенергії, повна зарядка авто обійдеться в 17 грн. Деякі автоцентри при покупці електрокара дають безкоштовний доступ до мережі експрес зарядок, де можна за 20 хв зарядити автомобіль на 80%.