Нещодавно пройшли випробування електричного автомобіля Tesla з новим акумулятором, якому вдалося проїхати на одній зарядці цілих 1800 кілометрів. Це величезний стрибок у порівнянні з такими сучасними Електроавтомобілями, як Tesla Model S, що проходив на одній зарядці близько 500 кілометрів.
Секрет успіху криється у використанні нової повітряно-алюмінієвої акумуляторної технології. При цьому використовується кисень з атмосфери для заповнення катода. Це робить акумулятор набагато легшим у порівнянні з заповненим рідиною літієво-іонним акумуляторем, дозволяючи значно збільшити пробіг.
Нову батарею розробила ізраїльська компанія Phinergy спільно з фахівцями Alcoa Canada. Під час розряду повітряно-алюмінієвої батареї метал перетворюється на гідроксид алюмінію, який потім можна переробити в нові батареї. Це означає, що акумулятори треба міняти через кожні кілька місяців. Оскільки вони легші і дешевші ніж ті, що застосовуються сьогодні, то нова технологія буде набагато економніша за умови забезпечення більшого пробігу.
Tesla вже представила демо-сервіс автоматичної зміни акумуляторів – процедура займає всього 90 секунд. Тестований автомобіль також використовував літієво-іонну батарею в якості гібридного акумулятора. Передбачається, що в майбутньому автомобілі будуть використовувати літієво-іонний акумулятор для поїздок на короткі відстані, а повітряно-алюмінієвий - для тривалих поїздок. Це дозволить значно продовжити термін експлуатації обох акумуляторів при мінімізації масо-габаритних характеристик і значному збільшенні пробігу.