Як в Європі будуть примушувати автовласників до переходу на електромобілі
Як в Європі будуть примушувати автовласників до переходу на електромобілі

Європейські автовиробники вкладають мільярди доларів у перехід на електрокари. Інвестиції йдуть на створення нових моделей, будівництво заводів і виробництво трансмісій для електромобілів. Але, як виявилося, багато потенційних покупців, ще взагалі не вирішили, чи захочуть вони купувати автомобіль взагалі, і електромобіль, зокрема. Адже він дорожче звичайного авто з ДВЗ. А мережа зарядних станцій навіть в Європі ще недостатньо розвинена.

AUTO-Consulting вже розповідав, що постійне посилення екологічних вимог для автомобілів в ЄС дало свій результат. Автовиробники просто не встигають готувати нові моделі і сертифікувати їх, і деякі вже просто відмовилися від боротьби. Так, за останні 4 роки кількість дизельних модифікацій в модельному ряду скоротилося в 3 рази, а частка дизельних двигунів на ринку ЄС впала до 31%. Масла у вогонь підливають і заборони на експлуатацію автомобілів з ДВЗ в ряді міст і країн. Навіщо створювати новий автомобіль, який вже не пустять в місто? Єврочиновники порахували, що заборонних заходів буде досить, щоб автоконцерни самі перейшли на виробництво електромобілів. Але «примусова електрифікація» забуксувала.

За оцінками європейських виробників електромобілів, до 2030 року вони будуть потребувати 2,8 млн. зарядних станцій. На даний момент в ЄС їх немає навіть 145 000. Причому, три чверті з тих, що є, розташовані всього в чотирьох з 28 країн ЄС - Німеччини, Великобританії, Франції та Нідерландах.

В результаті, майже у всіх державах-членах ЄС, де на 100 км доріг припадає менше однієї електрозарядки, частка EV і PHEV становить менше 1%.

Не останню роль відіграють вартість електрокарів, і можливість у людей їх купити. І тут треба дивитися на ситуацію прагматично. Наприклад, Норвегія, яка є прикладом в області електромобілів з 45% -ю часткою ринку електрокарів, має ВВП на душу населення, в два рази вище середнього показника по Євросоюзу, не кажучи вже про Україну.

Проте, найбільший в світі виробник автомобілів VW планує поступово припинити виробництво двигунів внутрішнього згоряння з 2026 року. Група VW з 12 марками, в яку входять Audi, Porsche і Bentley, планує представити до 2028 року майже 70 повністю електричних моделей по всьому світу і продати 22 млн електромобілів протягом десятиліття. А до 2050 року стати повністю вуглецево-нейтральними. Daimler також пообіцяв в цьому році зробити весь парк Mercedes-Benz вуглецево-нейтральним до 2039 року.

Німеччині необхідно 7 мільйонів електромобілів і гібридних автомобілів до 2030 року, щоб досягти поставлених цілей щодо шкідливих викидів і уникнути штрафів. Але на сьогоднішній день на дорогах Німеччини всього близько 480 000 електромобілів і гібридних транспортних засобів. А парк електромобілів в Німеччині всього 80 тис. штук. І це значно нижче цільового показника, встановленого Меркель на 20-30 рік.

Високі ціни на електрокари, обмежений запас ходу і слабка інфраструктура зарядки сприяють зниженню попиту на електромобілі в ЄС. Обсяг їх продажів в першій половині цього року тут знизився: на електромобілі з акумуляторними батареями припадає лише 1,5% автомобільного ринку Європейського Союзу. Підключаючі гібридні електромобілі досягли приблизно половини цього показника.

Щоб стимулювати купівлю електротранспорту і знизити викиди СО2, міністр транспорту Німеччини Андреас Шойер пропонує виділити у вигляді державної підтримки майже 60тис. мільярдів євро. Частина цих грошей піде на компенсації покупцям електрокарів. Особливо дешевших електромобілів вартістю менше 40 000 євро. У той же час звичайні автомобілі зроблять більш дорогими в експлуатації. На них будуть вищі податки. Чим більше "брудний" автомобіль, - тим вищий податок.

Крім того, передбачається, що ціни на бензин і дизельне паливо в Європі будуть рости. Згідно з розрахунками Bloomberg, заснованим на даних Європейського Союзу, зростання складе більше 1 євро до середньої вартості бака середнього розміру. Але ця націнка збільшиться до 6 євро до 2026 року. Що ж робитимуть європейські покупці? Активніше купувати електрокари? Відповідь на це питання дає дослідження Ultima Media.

Переорієнтація на б / у
Згідно з прогнозом продажів автомобілів від компанії Ultima Media, світова автомобільна індустрія переживає практично безпрецедентний період зниження або стагнацію продажів автомобілів.

Цю ситуацію погіршує відмова багатьох молодих громадян купувати автомобіль в принципі, щоб не мати проблем з його обслуговуванням, паркуванням і виплатами по кредиту. А також набирає все більшої популярності каршерінг, коли одним автомобілем користується безліч людей. Не кажучи вже про прийдешню ері автономних авто, коли транспортний засіб перетвориться просто в сервіс.

За статистикою, продажу на європейському ринку №1 в Німеччині в серпні впали на 0,8%. Загальні продажі в Європі за той же період упали на 9%. Найголовніше, що середній вік покупця нового автомобіля в Німеччині виріс до 53 років.

І якщо з дизельними авто ситуація більш-менш зрозуміла: відмова від них в Європі сприяє імпорту таких авто в Україні, то з електромобілями і чистими бензиновими авто, все не так однозначно. Не секрет, що більш технологічні і екологічні нові автомобілі коштують дорожче. Тому, потенційні покупці в Європі все частіше віддають перевагу більш дешевим старим авто. І без дотацій не поспішають переорієнтуватися на покупку електромобілів, як гадалося.

REVIEW №72 (1.08.19) Інвестиції в Україну - міф чи реальність?
REVIEW №72 (1.08.19)

Інвестиції в Україну - міф чи реальність?

Дивитися далі