Скорочення обсягів продажів робить малорентабельним (м'яко кажучи) зміст не тільки великого штату персоналу в автосалонах, але й окремих дилерів, які продають мало автомобілів. AUTO-Consulting з'ясував у провідних операторів ринку, чи збираються вони оптимізувати свої дилерські мережі, і якими інструментами підтримують їх у непростий час.
Питання про дилерів - досить болюче. З одного боку, вони вкладали кошти в будівництво автосалонів і створення сервісу, відповідних вимог того чи іншого бренду. І цей бренд (теоретично) повинен ними дорожити. З іншого - автомобільний бізнес - такий самий бізнес, як і всякий інший. І дилери ведуть його на свій страх і ризик, розраховуючи отримати прибуток. Щоб розібратися в цих тонких матеріях, кореспондент AUTO-Consulting поспілкувався з провідними операторами авторинку.
Як повідомив AUTO-Consulting начальник відділу маркетингу "Хонда Україна" Олександр Подолянко, скорочення дилерських мереж ніхто не планує. Що стосується оптимізації (як часто називають ті ж скорочення), то на думку пана Подолянко, якщо мова йде про поблажках для дилерів з боку дистриб'юторів, то - так, - зараз за багатьма параметрами вимоги менш жорсткі. Але це дуже різниться від дистриб'ютора до дистриб'ютора. А якщо говорити про дії з підтримки дилерів, то в основному, це спроби знайти компроміс між неможливістю нормально працювати і необхідністю хоч якось існувати. Це однаково стосується і до дилера, і до дистриб'ютора. Часто це індивідуально. Проблеми у дилера в зоні АТО, Києві чи західному регіоні різняться, це необхідно брати до уваги, але не завжди це взагалі можливо.
Як повідомили AUTO-Consulting в прес-службі Корпорації «УкрАвто», в компанії «Сі Ей Автомотів» (Chery) при зниженні ціни на автомобілі намагаються мінімально використовувати маржу ДП (або ж не використовувати в принципі). Таким чином, дилерів підтримують фінансово - дають хорошу ціну на автомобілі і можливість дилерам заробити.
У компанії «АвтоЗАЗ-сервіс» (ЗАЗ) підтримка дилерів відбувається постійно, шляхом оптимізації процесів роботи кожного дилера. За підтримки кожного дилера ведеться щоденна скрупульозна робота.
Компанія «ГРАНД-АВТОМОТИВ» (Maserati, Jeep) для певних дилерів в регіонах надає маркетингову підтримку.
У Групі компаній «АІС», як повідомив AUTO-Consulting директор з маркетингу Сергій Боровик, вважають, що найкраща підтримка будь-якого дилера в будь товарної категорії - це якісний, добре зарекомендував себе продукт за хорошою ціною. Що до оптимізації, в «АІС» планують оптимізувати витрати на утримання дилерських мереж. Але скорочувати самі мережі не мають наміру. Навпаки - зараз мережа «АІС» розширюють, завдяки новому бренду в портфелі компанії - Opel.
Як повідомила AUTO-Consulting голова правління АТ "Рено Україна" Яна Міненко, тут підтримують дилерську мережу за допомогою комплексної мотиваційної програми. Також кілька років поспіль «Рено Україна» активно розвиває післяпродажне напрямок, який є запорукою фінансової стабільності дилера на тлі падаючого ринку. На сьогодні у «Рено Україна» 36 дилерських точок, в яких працевлаштовані понад 1000 чол. Компанія і надалі планує підтримувати свою дилерську мережу.
Як повідомила AUTO-Consulting глава прес-служби «Порше Україна» Дар'я Штіменко, поки рано говорити про скорочення дилерських мереж. У компанії дуже сподіваються, що їхні дилери «пройдуть» цей важкий період за рахунок сервісу. Тому, зараз особлива увага приділяється рівню і якості сервісу за міжнародними стандартами Концерну VW AG на підприємствах VW, Audi і SEAT.
Якщо говорити про конкретні бренди, то, наприклад, в Audi на даний момент не проводиться скорочення дилерської мережі, так як дилерська мережа Audi представлена в Україні сильними і стабільними підприємствами.
Однак у майбутньому все залежатиме від подальшого розвитку ситуації на ринку.
Що стосується підтримки дилерів, в «Порше Україна» впевнені, що стабільні умови роботи, раціональна цінова політика та виведення нових моделей забезпечать успішну роботу дилерської мережі в поточних непростих ринкових умовах. Також тут підтримують дилерів Volkswagen, Audi і SEAT скорочуючи або беручи на себе частину їх витрат, повідомили в компанії.
AUTO-Consulting відомі й інші компанії, що підтримують своїх дилерів. Хоча, є й чимало випадків закриття дилерських центрів, але причини в кожному випадку дійсно індивідуальні. Радує й те, що в 2015 році у дистриб'юторів немає планів щодо скорочення збутових мереж, у всякому разі, нам їх ніхто не озвучив. Можливо ті, хто залишився сьогодні, - найстійкіші, з хорошим запасом міцності і грамотним підходом до ведення бізнесу. Їх будуть намагатися зберегти до того часу, коли почнеться зростання ринку.