Як інновації впливають на зовнішність автомобіля
Як інновації впливають на зовнішність автомобіля

Нововведення, які незабаром змінять концепцію автомобіля, неодмінно вплинуть і на його зовнішність. Дилема між пріоритетом форми і функції, здається, знову набирає актуальності.

У 1929 році авіаційний інженер і дизайнер Пол Джаран, який працював на графа Цепеліна, взяв за зразок подовжний перетин дирижабля і використовував його для створення мініатюрної моделі, що стала ідеальним прикладом кузова автомобіля з низьким опором потоку повітря. Маестро ще не уявляв, який вплив тільки зароджується в науці аеродинаміки і  всього через кілька років надасть зовнішній вигляд транспортним засобам.

Якщо прислухатися до Джорджетто Джуджаро, живій легенді дизайну, то вийде, що така проста операція, як посадка навіть в звичайний хетчбек, до сих пір не змогла стати природною. Згорблена в три погибелі людина навряд чи погодиться, що естетика і функціональність знайшли ідеальний баланс. Для нього це стане радше підтвердженням, що форма слідує за функцією. Однак цю формулу - трохи схоластичну, на наш погляд - золотим правилом зрілого дизайну визнавали далеко не всі.

Коли мова заходить про практичний об'єкт, яким автомобіль є за визначенням, відношення між функціональністю і зовнішнім виглядом, між технікою і її візуальним проявом, завжди було особливо важливим. І головні зміни форми були спровоковані технічним прогресом - досить згадати появу великих рядних моторів, вже згаданої аеродинаміки, средньомоторного компонування у дорожніх GT і так далі. А сьогодні? Ми стоїмо на порозі технологічної революції, тотальної цифровізації, підключеності, електрифікації та автономного водіння - призведе все це до чергової революції естетики?

Відповідь не така очевидна. На думку Кріса Бенгла, колишнього шеф-дизайнера BMW, у впливі на форми перемагає не техніка, а пріоритетна і незмінна необхідність перевозити людей і речі. Міхаель Мауер, нинішній шеф-дизайнер концерну Volkswagen, в свою чергу впевнений, що спрощена компоновка електрокарів сильно знизить кількість обмежень і дасть додаткову свободу стилістам, які зможуть пропонувати набагато більш оригінальні і різноманітні форми, ніж ми звикли бачити. Все більш досконалі технології штампування, традиційно та тривимірно, дозволять перевести такі форми з фантазій в реальність. І поступовий перехід уявлень про автомобіль, від динамічного об'єкта до зручного, вже дає життя більш зручним формам.

Але найочевидніші результати революції - в інтер'єрі. Він не тільки став більш мінімалістським завдяки цифровізації, а й майже готовий до майбутньої відмови від керма. Тут дизайну доведеться виконувати складну задачу. Наприклад, потрібно вирішити: чи повинен салон бути вітальньою на колесах або мобільним офісом? Вибір непростий, він залежить від людини: чи хоче останній насолоджуватися вивільненим часом або остаточно підпорядкувати себе праці, продовжуючи працювати навіть по дорозі додому?

REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі