Citybot - універсальний робомобіль який говорить
Citybot - універсальний робомобіль який говорить

Німецьке ательє EDAG представило модульну машину, яка завдяки змінюваним кузовам працює майже цілодобово, замінюючи чотири-п'ять звичайних автомобілів. Це позбавить місто від пробок. Але голова, яка говорить, валить очевидців в шок.

Німецьке ательє EDAG показало на Франкфуртському автосалоні концепт універсального електрокара майбутнього. На перший погляд здається, що у Citybot шість коліс. Але насправді повноцінний автомобіль кожен раз збирається з двох частин: чотириколісного Електротягача на автономному управлінні і двоколісного службового модуля.

У EDAG представили кілька варіантів: до керуючого модуля можна під'єднати пасажирський салон, отримавши таксі, вантажні підсіки різних розмірів, сміттєвоз або прибиральник. У EDAG вважають, що така схема зможе працювати цілодобово в різних якостях, замінюючи відразу безліч окремих автомобілів. По-перше, вийде значно дешевше, по-друге, на вулицях стане набагато вільніше.

Є у проекту і незвичайна фішка - шоу-стоппер. Як зізнається оглядач New Atlas, коли незрозумілий виступ на щоглі під час огляду автомобіля звернувся до нього з привітанням, він втратив дар мови і зніяковів, відійшовши на пару кроків назад у натовп. Перш ніж вступати в діалог, він вирішив зібрати про проект більше відомостей.

За оцінкою EDAG, приватні авто в Німеччині в середньому простоюють 23 години на добу. У Citybot робота є завжди: вдень це таксі, а вночі робомобіль розвозить вантажі і прибирає вулиці.

Якщо розрахунки правильні, флот Citybot може замінити на дорогах 80% машин - приватних і муніципальних. Додайте такі робомобілі в Uber - і особистий транспорт буде не потрібен.

Треба відзначити, що пропозиція німецького ательє далеко не унікальна. Модульна архітектура для безпілотних автомобілів майбутнього - перспективний напрямок. Ідеологічно найбільш близький до Citybot проект шведської Scania. У платформи NXT осі автономні, і на них можна встановити різні типи кузова, наприклад автобус.

REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі