Сенсаційна новина про відхід у відставку Фердинанда Піх з поста голови ради директорів концерну Volkswagen буквально приголомшила автомобільний світ. Щоб усвідомити весь масштаб того, що відбувається, досить сказати, що йому та родині Порше належить 51% концерну, а сам він не хто інший як онук засновника цього самого концерну Фердинанда Порше в честь якого і отримав своє ім'я. І ось цього легендарного і поважного мультимільйонера зміщують з посади з немислимою формулюванням - у зв'язку з втратою взаємної довіри. Та це не просто відставка, це - переворот в автомобільній імперії, яка в кроці від всесвітнього лідерства.
Що ж сталося в автомобільному королівстві? Отже, Фердинанд Піх - онук засновника Porsche Фердинанда Порше, який, як відомо, винайшов той самий "Фольксваген Жук". Племінник Феррі Порше, який створив легендарний суперкар Porsche 911. Син одного з перших керівників концерну Volkswagen і раптом зміщений зі свого поста!
Додамо, що він увійшов в історію не тільки через родинних зв'язків і фамільних акцій. Саме з його ім'ям пов'язано нинішнє велич марки Audi, яку він не тільки відтворив, а й зумів довести до рівня Mercedes-Benz і BMW.
Творець спортивних машин, Піх зрозумів, що ставку треба робити на перемоги в гонках з одного боку і на використання гоночних технологій в цивільних автомобілях - з іншого. Дивно, але саме йому прийшло в голову очевидне, здавалося б, інженерне рішення - взяти і оснастити спочатку гоночні, а потім звичайні машини системою повного приводу.
З системою quattro автомобілі Audi завоювали спочатку перемоги в гонках, а потім і серця покупців. Так, гарне технічне рішення відразу стали повторювати всі кому не лінь, від BMW і Mercedes до Lancia, Peugeot і Alfa Romeo. Але справу було зроблено - завдяки системі quattro, а також підвищенню якості автомобілів в цілому, марка Audi міцно стала в один ряд з іншими німецькими преміум-брендами.
У 1993 році Піх очолив Volkswagen. І, фактично, перетворив концерн на світового автогіганта.
До того моменту, як Піх всівся в крісло глави VW, компанії вже належали марки SEAT, Skoda і Audi. Новий керівник зумів перевести все це господарство на єдину технологічну базу, уніфікувавши двигуни, трансмісії і шасі, але не втративши унікальність кожної з марок.
Більше того, саме Піх наполіг на розширенні портфеля брендів за рахунок покупки нішевих марок Bentley і Lamborghini, долучив до концерну виробників вантажівок MAN і Scania, нарешті, саме Піх відродив марку Bugatti. Згідно з легендою, схему турбированного мотора W16 для гіперкара Bugatti Veyron Фердинанд Піх, будучи інженером за освітою, особисто намалював на серветці в кафе.
Піху належить ідея випустити не тільки суперкар Veyron, але і надекономічний Volkswagen XL1, здатний пересуватися на 100 км, витрачаючи всього 1 літр палива.
З поста безпосереднього керівника концерну Фердинанд Піх пішов ще в 2002, але залишився головною наглядової ради і фактичним сірим кардиналом автоконцерну. Його вважають автором відставки власного наступника Бернда Пішетсрідера, а також керівника марки Porsche Венделіна Відекінга - з останнім у Піха кардинально не зійшлися думки з приводу архітектури альянсу Porsche і Volkswagen.
Але ось нинішній керівник VW Мартін Вінтеркорн, якого сам Піх в 2007 році висунув на посаду замість Пішетсрідер, схоже, виявився сильнішим самого 78-річного сірого кардинала. Чутки про конфлікт двох топ-менеджерів з'явилися ще кілька місяців тому, а на початку квітня говорили про те, що Піх домагається відставки Винтеркорна. У підсумку рада директорів VW спочатку підтвердив повноваження Винтеркорна, а через 10 днів оголосив про повну і беззастережну відставку Піха з усіх посад.
Справа в тому, що члени сім'ї Порше-Піхов фактично є головними акціонерами Volkswagen, контролюючими весь концерн незалежно від того, хто є безпосереднім виконавчим керівником. Виходить, що Фердинанда Піха «пішли» його ж рідні люди. Саме ті, хто контролює 51% акцій і яким так вірно служив всі ці роки сам Піх. Це тільки бізнес, нічого особистого.
Фердинанда Карла Піха чекає почесна пенсія і шанс написати автобіографію-бестселер. У 1993 році він прийшов в концерн Volkswagen, який тоді продавав по всьому світу 3,5 млн машин на рік, а залишив його з результатом понад 10 млн проданих автомобілів в 2014 році. Самому Піху у спадок від батьків еосталось більше 10% акцій Porsche. Але концерн продовжить своє переможний рух - німецька система працює як годинник. Але це вже буде інший час і час інших людей.