Автопром Німеччини прискорює перехід на гібриди та електромобілі
Автопром Німеччини прискорює перехід на гібриди та електромобілі

Генеральні директори BMW, Daimler, Opel і Porsche розповіли на конференції Handelsblatt Auto-Gipfel 2019 Штутгарті, коли німецькі автомобілі стануть електричними.

"Все, поїзд уже виїхав...". До такого образним висловом вдався Бернхард Маттес (Bernhard Mattes), щоб охарактеризувати стратегічний розворот німецької автомобільної промисловості в сторону електромобільності. На інших континентах, додав він, можуть зробити ставку і на інші технології (натяк на "водневі" плани Японії і Південної Кореї), але Європа свій вибір зробила, оскільки створення інфраструктури одночасно для декількох видів альтернативних двигунів фінансово просто не потягнути.

Таку заяву президент Об'єднання німецької автомобільної промисловості (VDA) зробив на конференції Handelsblatt Auto-Gipfel 2019, що відбулася в Штутгарті 24 і 25 жовтня в музеї Porsche. Це ексклюзивний галузевий захід проводився для постачальників компонентів і представників інших компаній, так чи інакше пов'язаних з автобудуванням: консалтингових, енергетичних, софтверних.

Гендиректор Daimler пересів на гібридний Mercedes

Їх менеджери заплатили за участь по 2600 євро кожен, але за такі гроші отримали інформацію від перших осіб німецького автопрому, в тому числі від генеральних директорів автокомпаній BMW, Daimler, Opel і Porsche. А вони не залишили жодних сумнівів в тому, в якому саме напрямку "поїзд виїхав з вокзалу".

"І політики, і бізнес прийняли для себе рішення: ми це зробимо", - підкреслив, кажучи про переорієнтацію на електромобільні, новий голова правління Daimler і одночасно глава підрозділу Mercedes-Benz Cars Ола Калленіус (Ola Källenius) .Глава Daimler Ола Калленіус (праворуч ) в бесіді з головним редактором Handelsblatt Свеном Афхюппе

Сам він уже пересів в плагін-гібрид (про це, судячи з опитувань, подумують все більше німецьких автолюбителів) і розповів, що дуже швидко звик, приїжджаючи з роботи додому, тут же підключати його до розетки. До 2030 року як мінімум в кожному другому новому легковому "Мерседесі" буде працювати електричний мотор - або разом з двигуном внутрішнього згоряння (ДВЗ), або самостійно.

BMW - лідер з продажу електрифікованих авто в Європі

Аналогічні плани - у BMW. Новий глава компанії Олівер ЦИПС (Oliver Zipse) нагадав присутнім, що вона вже зараз є європейським лідером за сумарними продажами частково електрифікованих автомобілів (плагін-гібриди з підзарядкою від електромережі, PHEV) і електромобілів (BEV).

До того ж компанія раніше багатьох інших, ще в 2013 році, почала серійно випускати повністю електричну модель BMW i3, попит на яку, незважаючи на її вже поважний за стандартами галузі вік, продовжує з кожним роком зростати, так що згортати її виробництво не планується. Головною проблемою електромобілів Олівер ЦИПС вважає вже не дальність пробігу і не дефіцит зарядних станцій, а надто високу ціну (навіть з урахуванням знижки в 4 тисячі євро в рамках програми уряду ФРН щодо стимулювання електромобільності). Електромобіль BMW i3 заряджається в центрі Лейпцига

У 2021 року чверть всіх нових автомобілів баварського автобудівника буде оснащена електромотором, повідомив глава BMW, в 2025-м - третина, в 2030-м - половина.

Глава Opel: "Ми хочемо електромобільності для всіх"

Ще більш амбітні цільові установки - у компанії Opel, яка працює не в преміум-сегменті, як Daimler і BMW, а обслуговує масовий ринок, на що особливо вказав її глава Міхаель Лошеллер (Michael Lohscheller): "Ми хочемо електромобільності для всіх". З 2024 року будь-яку модель Opel, як легкові машини, так і легкі комерційні автомобілі, можна буде придбати або з ДВЗ, або з електромотором. Для цього вже в 2020 році Opel налагодить випуск електричних версій чотирьох моделей, в 2021-му - ще чотирьох.

"Так що, наприклад, на нашому заводі в Іспанії, в Сарагосі, на одній і тій же потоковій лінії в автомобілях моделі Corsa встановлюватимуть або дизельний, або бензиновий, або електричний мотор. На найближчі роки я вважаю такий підхід правильним, адже ми поки не знаємо, чого захочуть клієнти ", - пояснив Міхаель Лошеллер.

Кожен другий Porsche буде в 2025 році з електромотором

За схожим шляхом - одночасно на одних і тих же конвеєрах випускати автомобілі з бензиновими, гібридними і електричними двигунами, щоб мати можливість гнучко реагувати на зміни попиту - пішла і компанія Porsche, яка брала Auto-Gipfel 2019 своєму величезному футуристичному фірмовому музеї в Штутгарті.

У той же час її материнський концерн Volkswagen, представлений на конференції одним з членів правління, збирається надалі на деяких підприємствах випускати тільки електромобілі, адже він поставив перед собою мету в 2028 року продати по всьому світу 22 млн машин, що працюють виключно на електричній тязі.

Глава Porsche Олівер Блюмі (Oliver Blume), в свою чергу, скорочувати виробництво автомобілів з бензиновими двигунами поки не поспішає, проте він теж переконаний, що "магістральним напрямом розвитку є, звичайно ж, електромобільні". Тому до 2022 року компанія вкладе в прискорений рух в цьому напрямку 6 мільярдів євро. В 2025 році приблизно половина продукції Porsche, а це спортивні машини і автомобілі преміум-класу, буде оснащуватися гібридними або електричними моторами. Електромобіль Porsche Taycan викликав в учасників конференції підвищений інтерес

Taycan сходить з конвеєра на "фабриці майбутнього"

Справа не тільки в тому, що компанія, зі спортивними й гоночними машинами якої міцно асоціюється рев потужних бензинових моторів, вперше вирішила розробити автомобіль з електричним двигуном, по природі своїй тихим, хоча в даному випадку теж дуже потужним (від 530 до 760 кінських сил).

Певною мірою таку модель можна вважати поверненням до витоків, адже найпершою конструкторською роботою батька-засновника компанії Фердинанда Порше був в 1898 році саме електромобіль. Сьогодні їм відкривається експозиція музею Porsche.

Принципова новизна проекту Taycan полягає в тому, що для випуску цього електромобіля на дуже обмеженій території головного заводу Porsche в Штутгарті менш ніж за чотири роки збудували "фабрику майбутнього", що відповідає новітнім уявленням про цифровізацію виробництва і ресурсозбереження, що працює на поновлюваних джерел енергії і виконує численні екологічні вимоги аж до озеленення криші. Демонстранти перед музеєм Porsche стверджують: "Чисті автомобілі - це брудна брехня"

Захист клімату і зростаюча міжнародна конкуренція

Porsche, підкреслив Олівер Блюмі, вважає своїм обов'язком внести вклад в захист глобального клімату. На автомобільний транспорт припадає чималий відсоток парникових газів, тому галузь, за його словами, "повинна стати і частиною вирішення проблеми".

Заходила мова і про зростаючі екологічні вимоги клієнтів. А наочним свідченням мінливих в німецькому суспільстві настроїв стала (не дуже численна) демонстрація екоактивістів, вперше супроводжувала цей щорічний захід.

Куди менше говорили на конференції про зростаючу міжнародну конкуренцію в області електромобільності. Але ж Китай в цій сфері залишив Німеччину далеко позаду, американська Tesla нарощує виробництво і в 3-му кварталі 2019 року навіть почала вже працювати з прибутком, у японської Toyota, як зазначив в Штутгарті віце-президент з наукових досліджень і розробок її європейського відділення Геральд Кільман (Gerald Killmann), в цьому році понад половини продаваних в Європі автомобілів марок Toyota і Lexus є гібридами.

Іншими словами, японський гігант вже зараз вийшов, по крайній мірі на європейський ринок, на показники, яких деякі німецькі автобудівники збираються досягти лише через 5-10 років. Так що автопром Німеччини зовсім не біжить попереду того паровоза, який виїхав "з вокзалу" в сторону електромобільності.

REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі