Автономний транспорт 2020: без керма й педалі гальма
Автономний транспорт 2020: без керма й педалі гальма

У 2019 року в розвитку ідеї повністю автономного транспорту стався революційний переворот - на дорогах з'явилися перші працюючі в реальних умовах робомобілі - і мова не тільки про легкові авто. У 2020 році майже в десятці країн повинні повноцінно запрацювати перші комерційні безпілотні сервіси.

Прогрес в самій хайповій області розробки автономного транспорту - легкових робомобіль для доріг загального користування - в 2019 році найзручніше відстежити по Waymo, компанії, яка при щедрій підтримці Google в кінці року першою в США почала надсилати клієнтам свої роботаксі без страхуючих водіїв. Спочатку для участі в цій фазі випробувань в Фініксі, столиці Арізони, потрібно було підписувати папери про нерозголошення, але потім Waymo дозволила оцінити «послугу майбутнього» ряду журналістів. Судячи з відгуків, таксі їздять нешвидко і настільки акуратно, що це навіває нудьгу. Це, ймовірно, повинно бути відмінним компліментом для творців системи.

Waymo тим часом задумалась про наступні кроки: ініційований перший проект в Європі - роботаксі до паризького аеропорту, а дизайнери запропонували позбавити машини майбутнього від керма і педалі гальма.

Глава Tesla Ілон Маск пообіцяв появі «повноцінного автопілота» під Новий рік, але поки побачити напрацювання інженерів компанії, яка робить на це головну ставку, широкої громадськості не довелось.

До середини року тон застережень «робомобільних скептиків» змінився: писали, що автономні авто будуть в трійці найбільш небезпечних технологій майбутнього. 

Треба відзначити, прогрес в області легкових авто без водія хоч і обговорюється найчастіше, - не єдиний і, можливо, не самий надихаючий індикатор розвитку індустрії.

Вантажоперевезення
Протягом року цілий ряд стартапів випробував в справі свої автономні вантажівки - і не тільки на хайвеях США.

Прогрес можна наочно оцінити за двома відсіченнями: в червні фура з софтом і камерами від Starsky Robotics проїхала по шосе 15 км без страхувального водія. А в грудні безпілотний тягач стартапу Plus.ai з вантажем масла самостійно перетнув США від узбережжя до узбережжя. Творці стверджують, що інженер і водій в кабіні жодного разу не втручалися в управління.

По інший бік Атлантики увагу преси прикував стартап Einride - у електровантажівок якого спочатку не передбачена кабіна. У травні компанія зі скромним за американськими мірками фінансуванням отримала дозвіл відчувати свої вантажівки на дорогах загального користування, а в кінці року у компанії з'явився завидний партнер - Coca-Cola.

Влада Каліфорнії, де базуюється багато стартапів, в кінці грудня дозволили випробування легких робовантажівок  вагою до 4,5 тонни на громадських дорогах

Третій вимір
Ліцензувати дрони для реалізації повноцінних комерційних проектів набагато складніше, ніж отримати дозвіл на випробування робомобіль з водієм, проте і цей бар'єр був подоланий в 2019.

Перший повноцінний проект стартував в Австралії після 18 місяців випробувань. Там небо відкрили для дронів компанії Wing - стартапа, що виділився з Google x Lab.
До осені Google випередив головного конкурента - Amazon - і в США, почавши пілотний проект доставки по повітрю в Вірджинії. Для цього Wing довелося сертифікуватися як повноцінній регіональній авіакомпанії, хоча поки дрони доставляють лише медикаменти з Walgreens, найбільшої в США мережі аптек, і легкі посилки для FedEx.

Amazon поки «на низькому старті». Влітку компанія Джеффа Безоса представила свого бійця в цьому змаганні: автономний дрон з шістьма захищеними вентиляторами і ШІ, щоб облітати перешкоди і не збивати домашніх тварин при посадці. На борт він бере до 2,2 кг - за даними самої компанії, в цю вага укладається 75-90% замовлень.

REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі