Те, що транспортні засоби поступово перетворюються в гаджети, підтверджують світові автомобільні прем'єри на виставці побутової електроніки в Лас-Вегасі CES-2019. AUTO-Consulting розповідає про найцікавіші і знакових новинки.
Насправді, як би цьому не опиралися драйвери, робомобілі - автономні авто делікатно попросять їх залишити водійське крісло. І станеться це досить скоро, так як допоможе вирішити масу існуючих проблем, серед яких і безпеку, і зниження вартості перевезень, і ліквідація заторів на дорогах.
На CES-2019 Mercedes-Benz представив концепцію, яка допоможе позбутися заторів у містах. Концепція революційної мобільності називається Vision URBANETIC. Вона передбачає перспективні технології взаємодії людини і машини.
Автономне шасі Mercedes-Benz з електроприводом під назвою Vision URBANETIC може нести кузова для перевезення пасажирів або вантажів. Vision URBANETIC - повністю транспортний засіб і, одночасно, - частина екосистеми, в якій комерційні та приватні повідомлення передаються в цифровому вигляді. Тобто - з Vision URBANETIC автомобілі спілкуються між собою. Завдяки цьому, підвищується ефективність використання транспортних засобів. Природно, ні про яку людину за кермом мова тут не йде. Автономні авто їздять по заданих маршрутах, як вагончики або крісла на гірських підйомниках.
Що стосується звичних авто, Mercedes-Benz показав на CES-2019 новий CLA. Це як і раніше 4-дверний седан з купеподібним силуетом і заниженим дахом. У порівнянні з попередником седан став солідніше, а корма тепер оформлена в одному стилі зі старшою моделлю CLS. Новий Mercedes-Benz CLA має таку ж колісну базу, як у A-Класу: 2729 мм (на 30 мм більше, ніж у колишньої моделі). Довжина - 4688 мм, а значить CLA на 48 мм довша попередника і на 139 мм більше седана A-Класу. Також седан став на 53 мм ширше (1830 мм) і на 2 мм нижче (1439 мм).
Інтер'єр такої ж, як в новому A-Класі. Але сама «мультимедіа» MBUX доопрацьована. Керувати меню тепер можна не торкаючись екрану, просто наводячи пальці на потрібні плашки. Система голосового управління вдосконалена, вона розуміє більше фраз і здатна розпізнавати складні багатослівні питання. Додана функція розпізнавання голосу, завдяки якій електроніка зможе реагувати тільки на команди людини, яка перед тим сказала ключову фразу «Hey, Mercedes».
Поки представлена єдина модифікація CLA 250 з 2-літровим бензиновим турбомотором (224 л.с., 350 Нм), 7-ступінчастим "роботом" 7G-DCT і переднім приводом.
Спілкуватися між собою будуть в найближчому майбутньому не тільки Mercedes-Benz. На CES 2019 Audi, Ducati і Ford разом з Qualcomm Technologies показали в дії автомобільну платформу C-V2X.
Концепція C-V2X, або Cellular Vehicle to Everything, передбачає постійний обмін актуальною інформацією між автомобілями, іншими учасниками дорожнього руху і інфраструктурою. Для цього використовуються стільникові мережі. Машини зможуть обмінюватися один з одним критично важливою інформацією і повідомляти інших учасників руху про свої наміри. А також попереджати водіїв про можливу небезпеку навіть коли перешкод не видно.
Toyota представить на CES-2019 четверте покоління своїх автономних машин. Випробувальна платформа четвертого покоління P4 встановлена на новий седан Lexus LS 500h. Вона демонструє можливості знаходитись в розробці двускладової автоматизованої системи керування TRI: Guardian і Chauffeur (Хранитель і Водій). Участь людини-водія тут практично повністю виключено. Цю систему і розробляли для того, щоб підвищити ефективність людини за кермом, а іноді і повністю усунути її від управління. Lexus оснащений новим поколінням технології шасі і рульового управління, які забезпечують більшу маневреність при автоматичній їзді. Платформа P4 стала набагато розумнішою за свого попередника.
Завдяки збільшеній обчислювальній потужності системи можуть використовувати більше алгоритмів машинного навчання для прискореного навчання. Вона може швидше обробляти вхідні сигнали датчиків і ефективніше реагувати на зміни оточення. У порівнянні з третім поколінням Р3, в новій розробці для кращої обізнаності про дорожню обстановку були додані два лидара з 8 сканируючими головками з боків машини і по одній спеціалізованій камері з широким динамічним діапазоном спереді і ззаді.
Загалом, Toyota намагається втілити в реальність «Янгола-охоронця», на якого часто сподіваються деякі драйвери, що люблять порушувати правила. Тойотовский янгел їм цього не дозволить.
Компанія Nissan в рамках виставки CES-2019 розповіла про передову систему I2V (Invisible-to-Visible), яка може стати частиною інтелектуальної транспортної інфраструктури майбутнього.
Концепція I2V передбачає об'єднання реального та віртуального світів. Система зможе пов'язувати інформацію від внутрішніх і зовнішніх датчиків автомобіля з даними з мережевої хмари. За рахунок цього автомобілісти, по суті, зможуть «бачити невидиме». Так, наприклад, система зможе не тільки контролювати простір навколо автомобіля, але і передбачити, що чекає його попереду, і навіть показувати, що знаходиться за рогом будинку або за поворотом дороги. В результаті, водій отримує актуальні відомості про стан дороги, видимість, дорожні знаки або знаходиться поблизу об'єктів. Крім того, в автомобілі можуть у вигляді тривимірних аватарів доповненої реальності з'явилися члени сім'ї, друзі або інші особи, щоб допомогти драйверу або скласти йому компанію. Така собі допомогу залу.
Nissan використовував виставку CES 2019 для того, щоб представити публіці поліпшену версію електромобіля Nissan Leaf e +. У неї більш потужний двигун і збільшена до 62 кВтг батарея з запасом ходу 385 км. Максимальна швидкість збільшилася приблизно на 10%, а швидкість розгону до 100 км / год складає трохи більше 6 секунд.
Компанія Hyundai на CES-2019 натякнула, що збирається відмовлятися від коліс. В рамках напряму «Відкриті інновації» Hyundai представила концепцію дизайну і прототип «крокуючого» автомобіля Hyundai Elevate. Вона змінює сприйняття алгоритму пересування транспортних засобів. Прототип перетинає раніше недоступну місцевість, використовуючи чотири рухомих маніпулятора.
Новий концепт - Elevate стане першим представником нової категорії високомобільних транспортних засобів - Ultimate Mobility Vehicle (UMV). Elevate має ряд нових інженерних особливостей:
• Модульна платформа зі змінним кузовом-капсулою (вантажний і пасажирський варіанти). Майже, як в Mercedes-Benz Vision URBANETIC.
• Роботизовані складні ноги з п'ятьма ступенями свободи і вбудованими електромоторами.
• Здатність пересуватися в стилі савців або рептилій в різних напрямках.
• Здатність долати перешкоди висотою і глибиною 1,5 метра.
Hyundai також презентував концепцію «Style Set Free». Вона спрямована на те, щоб персоналізувати простір автомобіля для кожного клієнта. «Style Set Free» дає споживачам свободу вибору вихідного і апаратного програмного забезпечення своїх транспортних засобів, а також дозволяє оновлювати їх відповідно до конкретних потреб. Тобто - скоро, як в смартфоні власник авто зможе змінювати «прошивку» під свої смаки, доустановлювати і видаляти програми, а також - оновлювати заставки.
Цю концепцію в Hyundai вже запланували використати в своїх майбутніх електромобілях. Оновлена стратегія Hyundai зі створення електричних транспортних засобів включає виробництво електромобілів, побудованих на новій спеціалізованої платформі E-GMP, яка зможе задовольнити унікальні потреби споживачів. Платформа, яка в даний час знаходиться в стадії розробки, включає в себе першу в світі технологію інтегрованого ведучого моста, IDA (Integrated Drive Axel), для забезпечення більш тихого та стабільного водіння.
Крім того, в Hyundai вважають, що технологія «підключеного» автомобіля повинна бути впроваджена в кожному транспортному засобі, щоб кожен водій міг розраховувати на безпечне і комфортне водіння. Тобто, навіть якщо у вас не робомобіль, Hyundai може надавати драйверу в режимі реального часу оповіщення про дорожню обстановку і погодних умовах на маршруті слідування авто.
Тобто - поки для драйверів ще не все втрачено. Хоча, шансів залишитися біля керма автомобілів майбутнього - мало.