Автомобіль майбутнього стане «суперкомп'ютером на колесах»
Автомобіль майбутнього стане «суперкомп'ютером на колесах»

Робота робомобілів неможлива без збору і обробки великих масивів інформації. Однак сучасні системи зв'язку, що використовуються в машинах, занадто повільні і неефективні. Щоб на дорогах з'явився зручний і безпечний автономний транспорт, необхідно створити їх з нуля.

Автомобілі незабаром перестануть бути простим засобом пересування. Робомобілі майбутнього будуть щомиті збирати величезні масиви інформації про користувача і навколишнього оточення і обмінюватися їй один з одним. Поки машини погано справляються з обробкою інформації, і на це є вагома причина, зазначає New York Times: стандарт передачі даних не оновлювався десятки років.

Внутрішня автомобільна електроніка досі покладається на стандарт CAN (Controller Area Network), розроблений компанією Bosch більше 30 років тому. Спочатку шина CAN використовувалася для передачі інформації про стан двигуна і деталей, однак поступово навантаження на нього росла. Нові функції, наприклад, автоматичне гальмування або допомогу в управлінні, вимагають миттєвого зв'язку, і автовиробники доповнюють машини кабелями зі швидкістю зв'язку до 100 Мбіт / с.

Однак кожна нова опція вимагає ще одного шару проводки. Це неефективний і дорогий шлях.

З появою робомобіль ситуація стане кризовою: вони збирають величезну кількість даних, які треба обробляти миттєво. Наприклад, автомобіль, обладнаний лидаром, сканує місцевість 10 раз в секунду. Інші датчики - камери і ультразвукові детектори - також потребуватимуть додаткових інформаційних потужностей.

Згідно з підрахунками експертів, за одну годину робомобіль буде генерувати 4 ТБ даних. Щоб обробляти і передавати цей колосальний обсяг, машині доведеться перетворитися в суперкомп'ютер з обчислювальною потужністю в 300 терафлопс.

Таким чином, всю внутрішню електроніку автомобілів необхідно перебудувати з нуля. Поки індустрія не виробила оптимального рішення для фізичної передачі на центральний процесор машини настільки вражаючих обсягів інформації. Бездротовий зв'язок схильний до перешкод, а оптоволокно вразливе до пилу, вологості і вібрацій. Більшість виробників вважають, що альтернативою їм можуть стати дроти з міді.

Не менш важливо вибрати відповідний тип мережевого протоколу. Протокол локальної мережі Ethernet зазвичай забезпечує швидкість не більше 1 Гбіт / c, чого недостатньо для робомобіль.

Як заміна пропонується використовувати стандарт Multi-Gig Automotive Ethernet або HDBaseT, спочатку створений для обробки відео високої чіткості.

У гонку за лідерство в галузі вступили багато великих виробників електроніки, і передбачити їх шанси на успіх поки неможливо. Важливим є те, що яка б система зв'язку не стала чільною, автомобільну промисловість чекають серйозні зміни. Колишні стандарти не зможуть обслуговувати збільшений потік інформації і будуть обслуговувати все менше функцій.

Перші робомобілі вже з'являються на вулицях міст. В американському штаті Арізона безпілотним машинам довірять доставку продуктів. У проекті мережі супермаркетів Kroger і стартапу Nuro використовуватимуть автономні Toyota Prius.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

Дивитися далі