ADAC назвав найбільш екологічні автомобілі
ADAC назвав найбільш екологічні автомобілі

Загальнонімецький автомобільний клуб спростував деякі міфи, посиливши умови тестування 45 моделей з бензиновими, дизельними, електричними, гібридними і газовими двигунами. Надзвичайно економічний електромобіль BMWi3 (94h) - переможець тесту ADAC. Автомобілі з якими двигунами є найбільш екологічними й економічними?Загальнонімецький автомобільний клуб ADAC задався цим питанням вже в 13й раз, проте в 2016 році встановив більш жорсткі умови тестування. Вперше щорічний ADAC Eco Test проводився не тільки в лабораторії, а й (за допомогою нового спеціального обладнання) в реальних дорожніх умовах. З 45 моделей тільки 11 отримали чотири або п'ять зірок. Це - явна реакція на "дизельний скандал" з Volkswagen. Він вибухнув восени 2015 року, коли з'ясувалося, що найбільший німецький автовиробник вбудовував в свої автомобілі з дизельними моторами софт, який під час перевірок на стенді цілеспрямовано занижував показники шкідливих викидів. Державні контролюючі органи, як правило, обмежуються лабораторними тестами.

Toyota Prius - найчистіший і економічний гібрид

ADAC поставив собі за мету з'ясувати, "які виробники зацікавлені в стійко чистих вихлопах, а які просто прагнуть виконати запропоновані норми". Головне ж завдання тесту полягає в тому, щоб "чітко зорієнтувати" автолюбителів при виборі найбільш економічного і по можливості екологічного нового автомобіля. З цією метою клуб присудив кожній з 45 перевірених моделей від однієї до п'яти зірок, порекомендувавши при цьому купувати автомобілі з не менш ніж чотирма зірками. Таких виявилося тільки 11. Число зірок залежить від того, яка кількість шкідливих для здоров'я людини речовин - монооксид вуглецю (чадний газ, CO), вуглеводнів (HC), оксидів азоту (NOx) і часток саж - виділяє даний автомобіль. Перевірялося також виділення двоокису вуглецю (вуглекислого газу, CO2), особливо шкідливою для глобального клімату.

Бувають і "зразково чисті дизелі". Результати тесту, з одного боку, виявилися цілком очікуваними, з іншого - спростували деякі міфи. Очікуваним було те, що нижню частину таблиці з однією-двома зірками склали головним чином автомобілі з дизельними двигунами. SsangYong Korando посів останнє місце, до десятки найгірших потрапили, зокрема, Ford Galaxy, універсал Hyundai i40, Kia Optima, Renault Talisman, Volkswagen Golf, Ford Focus.

У Mercedes класу E - найчистіші дизельні мотори

У той же час тест спростував думку, згідно з якою працюють на солярці мотори з екологічної точки зору апріорі неприйнятні. У десятку кращих з чотирма зірками потрапили відразу дві дизельні моделі - Mercedes E220 d 9G-TRONIC (7 місце), який отримав епітет "зразково чистий дизель", і BMW 118d Urban Line Steptronic (9 місце).

Поруч з ними у верхній частині таблиці опинилися і дві моделі з бензиновими двигунами: MitsubishiSpaceStar 1.2 ClearTecTop (8 місце) і Volkswagenup! 1.0 TSIBMTbeats (10 місце). Всі інші отримали менше чотирьох зірок, найгірші результати показали FordFocus і VolkswagenTiguan.

Шістка лідерів оснащена альтернативними двигунами

Цілком очікуваним було і те, що найкращі показники виявляться у моделей, що використовуються не двигуни внутрішнього згоряння, а альтернативні типи моторів. Переможцем тесту став порівняно новий електромобіль BMW i3 (94Ah). А ось 2 і 3 місця з однаковим числом балів зайняли "ветерани" електромобільності - гібрид Toyota Prius 1.8 Hybrid Executive ( "дуже чисті вихлопи, дуже економічний") і Nissan Leaf Acenta з електричним мотором і батареєю потужністю 30 кВт. На 4 місці з майже таким же числом балів виявився універсал Skoda Octavia 1.4 TSI G-TEC Style, що працює на природному газі. Тільки ці чотири моделі заслужили в ADAC Eco Test 2016 п'ять зірок.

Виробництво Skoda Octavia в Чехії

Частина універсалів Skoda Octavia, що виробляються в Чехії, працює на природному газі. Потім, на 5 і 6 місцях з мінімальною різницею в балах, слідують ще один гібрид - Toyota Yaris Hybride Style - і ще один електромобіль: Tesla Model S P90D. Ця модель поступилася конкурентам за таким показником, як витрата електроенергії: вона виявилася хоч і економічною, але не настільки, як переможець тесту BMW ( "дуже низька витрата електроенергії") і як Nissan. Правда, Tesla вразила експертів ADAC дальністю пробігу в 395 кілометрів, яка в 2 і 2,5 рази перевищила показники двох цих конкурентів. Однак в звіті дана інформація дана лише в дужках, оскільки до теми тесту не відноситься.

Гібрид від гібрида відрізняється

Аналіз його результатів показує, що показники екологічності та економічності у окремих гібридів не гірше, а іноді і краще, ніж у електромобілів. У той же час перевірки на стенді і на дорозі спростували міф про те, ніби моделі з гібридними моторами в будь-якому випадку менш шкідливі, ніж автомобілі з двигунами внутрішнього згоряння.

Так, гібриди Hyundai IONIQ Hybrid Premium і Kia Niro 1.6 GDI Hybrid Spirit заслужили всього три зірки, зайняли 13 і 14 місця і виявилися тим самим позаду цілого ряду моделей з бензиновими і навіть дизельними двигунами, які набрали куди більше балів. Головна причина відставання: порівняно висока концентрація в вихлопах чадного газу і шкідливих часток.

Звичайно, екологічність і економічність - далеко не єдині критерії при виборі нового автомобіля, але ADAC Eco Test і не претендує на всебічну оцінку обраних моделей. Якою мірою представлений рейтинг можна вважати повністю об'єктивним? Здається, що після скандалу з підтасовуванням даних при виборі самого популярного в Німеччині автомобіля, який шокував автомобільний клуб в 2013-2014 роках, його співробітники остерігаються знову наступати на граблі.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

Дивитися далі