1,5 млн електрокарів і інші рекорди «чистої» енергетики в 2018 році
1,5 млн електрокарів і інші рекорди «чистої» енергетики в 2018 році

Bloomberg New Energy Finance зібрав експертів в галузі відновлюваної енергетики і попросив зробити 10 прогнозів про те, чого нам чекати від цієї галузі в 2018 році.

1. У чисту енергетику інвестують $ 330 млрд. Знову

Ангус Маккрон: "У 2017 році в поновлювані джерела енергії було вкладено $ 333,5 млрд. Швидше за все, від 2018 роки ми можемо очікувати схожих цифр, з огляду на тенденції в сонячної і вітрової енергетики. Навряд чи вони сильно виростуть: оскільки сонячні панелі стають дешевшими і ефективніше, за ту ж суму можна буде купити більше матеріалів і побудувати більш потужну сонячну електростанцію. Вкладення в вітрову енергетику можуть виявитися нижче торішніх $ 20,8 млрд - якщо, звичайно, французькі проекти не вийдуть з уповільнених темпів розвитку і не по лучатся додаткового фінансування.

З іншого боку, державні інвестиції в чисту енергетику склали в 2017 році всього лише $ 8,7 млрд - це менше, ніж в попередні п'ять років. Можливо, є сенс очікувати припливу фінансування з цього боку. Крім того, компанія-виробник акумуляторних батарей для електрокарів Contemporary Amperex Technology подала заявку на первинне розміщення своїх акцій в Шеньчжені на суму $ 2 млрд. Сонячну енергетику очікує впевнене зростання, як і сферу зберігання енергії. Цього може бути достатньо, щоб компенсувати всі капітальні витрати».

2. Сонячна енергетика додасть більше 100 ГВт

Дженні Чейз: «У 2018 році в світі буде не менше 107 ГВт сонячних панелей, і до цього швидкорослому ринку приєднається кілька нових країн. Швидше за все, Китай як і раніше буде домінувати і встановить 47-65 ГВт. Але Латинська Америка, Південно-Східна Азія, Близький Схід і Африка теж заявлять про себе. У Мексиці встановлять близько 3 ГВт, а в Єгипті, Йорданії та ОАЕ - від 1,7 до 2,1 ГВт.

Китайський "сонячний бум" як і раніше виглядає ірраціональною - незрозуміло, за яким принципом будуть розподілятися субсидії за встановлені в 2017 році 53 ГВт. Однак, державні підрядники та інвестори все одно будуватимуть нові сонячні електростанції в надії, що ситуація якось вирішиться. В крайньому випадку, від серйозних втрат їх врятує прибуток від продажу електроенергії ».

3. Чи стане більше вітрових електростанцій

Том Херріес: "У 2017 році сумарні потужності знову встановлених прибережних і шельфових вітрових електростанцій склали 56 ГВт. Трохи більше, ніж в 2016 - 54 ГВт, але незрівнянно з рекордним 2015 - 63 ГВт. Швидше за все, в 2018 році нам варто очікувати повільного приросту - 59 ГВт, поки в 2019 році не встановили новий рекорд - 67 ГВт. Особливий зростання очікується в Китаї і Латинській Америці.

Основними ринками для шельфових вітрових електростанцій стануть Німеччина, Великобританія, Нідерланди та Китай. Але грунт для масштабних проектів 2020-х уже в цьому році почнуть готувати США і Тайвань. Одним з найяскравіших моментів 2018 року має стати результат нідерландського тендера без державного субсидування на будівництво Hollandse Kust I і II загальною потужністю 700 МВт. Компанії Vattenfall і Statoil вже підтвердили, що будуть брати участь. Таким чином, ми побачимо перші ознаки, що відновлювана енергетика виходить на самоокупність».

4. Ціни на акумулятори впадуть

Логан Голді-Худоба: «У 2018 році ціни на літій-іонні акумулятори продовжать падати, але повільніше, ніж в попередні роки. Ціни на кобальт і карбонат літію виросли на 129% і 29% відповідно, тому багато хто очікував підвищення цін на акумулятори. Але, судячи з усього, в 2018 році вони продовжать дешевшати на 10-15%, оскільки будуть ставати менше і ефективніше.

Ринок зберігання енергії, навпаки, очікує суттєве зростання - в 2018 році він досягне 2 ГВт / 4 ГВт*год. Зараз системи зберігання малюють мало не головним порятунком для відновлюваної енергетики, оскільки вони зможуть вирішити проблеми нестабільності чистих джерел і балансування мережі. Так що, багато в чому поширення систем зберігання енергії буде залежати не стільки від економіки, скільки від політики. Зокрема, замість того, щоб інвестувати в нові газові електростанції з терміном служби 25 років, краще задуматися про розвиток саме цієї галузі ».

5. Продажі електрокарів досягнуть 1,5 млн

Колін МакКеррахер: «У 2018 році в світі куплять 1,5 млн електрокарів, причому, половину з них - в Китаї. Ринок виросте на 40% в порівнянні з 2017 роком. Швидше за все, продажу трохи просядуть в першому кварталі, але потім різко злетять. Європа продовжить залишатися другим за величиною ринком електричного транспорту. У Німеччині продажі подвоїлися в 2017 році, і ситуація цілком може повторитися в 2018. У Північній Америці до кінця року може бути продано 300 000 електрокарів, але якщо Tesla НЕ буде зривати свої плани поставок, цифра може виявитися набагато вище».

6. Тести робомобілів подолають позначку в 16 млн км

Алі Ізаді-Наджафабаді: "За останніми даними Waymo на кінець 2017 року, безпілотні автомобілі у всьому світі змогли проїхати в повністю автономному режимі 8,4 млн км. Швидше за все, до кінця 2018 року ці фірми зможуть досягти 13,4 млн км. Звичайно, мова йде про автомобілі, які працюють в тестовому режимі. Але в 2018 році правила гри може змінити Tesla, якщо в її електрокарах з'явиться повноцінний автопілот.

Крім того, в продаж надійдуть напів-автономні GM, Mercedes, Toyota і VW. Таким чином, приватний транспорт може стати додатковим джерелом підрахунку «безпілотних кілометрів», що потенційно дозволить подолати позначку в 16 млн км. Звичайно, якщо водії не стануть зловживати новою функцією, оскільки серйозні аварії можуть спровокувати держави на посилення політики щодо безпілотного транспорту».

7. Ринок природного газу в США продовжить зростати

Нет Шах: «Ринок природного газу в США буде продовжувати розвиватися в 2018 році. Цьому сприяють як зростання внутрішнього виробництва, так і зростаючий попит, хоча ціни залишаться на рівні 2017 року - близько $ 3 за мільйон британських теплових одиниць (MMBtu) з 10-відсотковими коливаннями. Пік виробництва в минулому році склав 77,3 млрд кубічних футів на добу. Очікується, що на кінець 2018 року можна буде досягти 80 млрд.

Незважаючи на те, що 17 ГВт знову встановлених сонячних і вітрових електростанцій частково знизять попит на природний газ, його виробництво все одно підніметься на 4%. Значну роль з стабілізації цін на природний газ знову зіграє експорт».

8. Ринок СПГ-терміналів досягне $ 120 млрд

Меггі Куанг: «Попит на СПГ-термінали виросте на 7-10% в 2018 році, що відіб'ється і на обсягах, і на цінах. Ринок досягне $ 120 млрд - на 15% більше, ніж в минулому році. Багато в чому цьому посприяє попит з боку Китаю і зростаюча конкуренція. У січні 2018 року спотова ціна виросла в Північній Азії, перейшовши за $ 11 / MMBtu. Зростання попиту будуть підтримувати такі фактори, як відмова Китаю від вугільної промисловості і перехід на альтернативні джерела, уповільнені темпи розвитку ядерної енергетики в Японії і поява нових центрів споживання, на зразок Пакистану і Бангладеш».

9. Відродити вугільні електростанції в США не вийде

Ітан Зіндлер: «Не дивлячись на всі зусилля Дональда Трампа, спрямовані на захист вугілля, відмова від цього палива абсолютно неминучий. У 2018 році очікується масове закриття вугільних електростанцій сумарною потужністю 13 ГВт. Крім того, 8 січня Федеральна комісія з регулювання енергетики відхилила прохання міністра енергетики Ріка Перрі про те, щоб енергетичні ринки США субсидували вугільні та атомні електростанції за передбачувану "підстрахування", яку вони надають загальної енергомережі».

10. Вугілля здасть позиції в Індії і Китаї

Джастін Ву: «Для Індії 2018 рік стане поворотним, оскільки вугільні електростанції перестануть випереджати поновлювані джерела за темпами зростання і розвитку. Турбота про екологію вже з 2019 року змусить країну будувати більше сонячних електростанцій, ніж вугільних. Поворотної точки досягне і Китай, який продовжить нарощувати обсяги установки сонячних панелей. Основна різниця між цими країнами буде в тому, що Індія зробить акцент на розподілену енергетику, а Китай - на більш масштабні проекти».

 

Вже сьогодні 54% вугільних електростанцій Європи збиткові. До 2030 року закривати їх буде вигідніше, ніж модернізувати відповідно до нових екологічних стандартів. А без підтримки держави компанії не зможуть навіть викупити дозволу на викиди CO2.

REVIEW №88 (20.03.2025) На низьких передачах. Підсумки 2024 року
REVIEW №88 (20.03.2025)

На низьких передачах. Підсумки 2024 року

Дивитися далі