За підсумками вересня продажі нових легкових автомобілів скоростилися на 31%, у порівнянні з серпнем і склали 5,8 тис. авто. Це не стало несподіванкою, бо попередній місяць було "перегріто" за рахунок чуток про можливе введення 15% військового збору. Але у вересні авторинок просів і по відношенню до минулого року на -6%.
Майже всі оператори ринку фіксували у вересні падіння обсягів на рівні 15-35%. Такою була платня за надзвичайно високі продажі у липні та серпні, які відтягнули весь попит. Реальний же ринок скоригувався і знову повернувся на рівень 5,8 тис. нових легкових авто.
Єдине, що засмучує, що це все ж менше на 6%, ніж у минулому році. Але й цьому є пояснення, бо у деяких дилерів просто позакінчувалися авто.
Лідери ринку витримали і цей іспит без істотних змін. У вересні лідирувала Toyota, яку обрало 14,6% покупців, другим була Renault, якій навіть вдалося збільшити свою частку до 10,8%. Потужно вийшла з цього іспиту і Skoda, яка у вересні контролювала 8,4% ринку. Тримає марку і BMW, яким віддали перевагу 7% покупців. Трохи менше (5,6%) у Volkswagen.
А от далі підсумкові результати брендів вже залежили від ступеню спустошення складських запасів у попередні місяці.
Отже, як бачимо, ринок повертається до звичних показників продажів і вони на рівні 6 тис. авто на місяць. А от за підсумками 9 місяців автодилери вже реалізували 54,3 тис. нових авто, що на 15,8% більше, ніж у минулому році. Отже, сенсаційний попит на чутках про запровадження 15% військового збору трохи активізував ринок, але заможних покупців в країні більше не стало. Тож далі триватиме тренд вже без несподіванок.