29 листопада поточного року у Верховні Раді України зареєстровано проект Закону України «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо звільнення від оподаткування ввізним митом окремих товарів оборонного призначення та Закону України "Про деякі питання ввезення на митну територію України та проведення першої державної реєстрації транспортних засобів" щодо вимог відповідності екологічним нормам», реєстраційний номер 12267.
Одним із положень цього законопроекту є відстрочення впровадження з 1 січня 2025 року екологічних норм щодо відповідності не нижче Євро-6 транспортних засобів за кодами товарних позицій 8701 20, 8702, 8704, 8705 згідно з УКТ ЗЕД. Водночас, для нових транспортних засобів за кодом товарної позиції 8703 (легкові автомобілі) згідно з УКТ ЗЕД, як вироблених в Україні, так і ввезених на митну територію України, екологічні норми щодо відповідності Євро-6 почнуть діяти з 1 січня 2025 року.
Враховуючи складну ситуацію, яка склалася під час дії воєнного стану із забезпеченням потреб в автобусах і вантажних автомобілях, Федерація автопрому з розумінням ставиться до відстрочення впровадження з 1 січня 2025 року вимоги щодо відповідності Євро-6 товарів, що класифікуються у позиціях 8701 20, 8702, 8704, 8705 згідно з УКТ ЗЕД.
Але разом з тим Федерація автопрому виступає за підвищення екологічності автопарку, підтримує введення в Україні екологічного стандарту Євро-6 для легкових автомобілів з 1 січня 2025 року і одночасно наголошує про підвищення екологічних стандартів і для вживаних легкових автомобілів.
Стимулювання ввезення в Україну вживаних легкових автомобілів вже призвело до того, що ринок вживаних легкових автомобілів перевищує ринок нових у декілька разів (за підсумками 2022 року – у 9,2 рази; за результатами 2023 року – у 3,4 рази), а середній вік парку легкових автомобілів зріс до 23,8 років (для порівняння – середній вік пару легкових автомобілів в ЄС складає 12,3 років).
Тому з метою стимулювання ввезення і виробництва в Україні нових легкових автомобілів, обмеження ввезення в Україну транспортних засобів, які в Європі вже виводять з експлуатації, просимо підтримати відновлення застосування екологічних вимог Євро-5, а з 01 січня 2025 року Євро-6 до легкових автомобілів, що використовувалися.
Вадима Ігнатова можна назвати адептом електромобільності, який відстоював еколог... Читать далее
Продажі електромобілів зростуть втричі до 2025 року. Але цього все ще недостатнь... Читать далее
Мировой автопром лихорадит уже второй год подряд. Сначала из-за Пандемия Covid-1... Читать далее