14 травня 2020 року у Верховній Раді зареєстровані проекти Законів «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо стимулювання розвитку галузі електричного транспорту в Україні» за номером 3476 та «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо стимулювання розвитку галузі електричного транспорту в Україні» за номером 3477. Їх головною метою є створенні сприятливих умов для залучення інвестицій у виробництво електромобілів, зарядних пристроїв, комплектуючих виробів до них, а також стимулюванні попиту на автобуси, легкові та вантажні автомобілі, оснащених виключно електричними двигунами.
На сьогоднішній день світові тенденції автопрому почали переміщуватися в сторону автомобілів на електротязі і відмови від автомобілів з двигунами внутрішнього згорання. В цій частині в нашої країни з`являються великі можливості стати виробничою площадкою глобальних світових авто концернів і розвивати національний автопром разом з ними. Такий варіант розвитку вітчизняної автомобільної галузі можливий завдяки головним перевагам України – вигідним логістичним розташуванням і конкурентоспроможною кваліфікованою робочою силою, яка поки, що дешевше чим в ЄС. Але головне не втрати час, тому, що всі країни конкурують за інвестора і технології.
Для того щоб Україна стала частиною ново формуючого ринку, необхідно створити умови для розвитку електротяги і всього, що з нею зв`язано. І однією із таких умов могли б стати привабливі законодавчі умови. Більш того у разі їх прийняття, наша країна може стати основною площадкою для виробництва електромобілів, комплектуючих, батарей та зарядних пристроїв до них для постачання на великий європейський ринок. Тому вітчизняні підприємства, виробники трамваїв, автобусів, тролейбусів, автомобілів, підтримують прийняття у першому читанні вище зазначених законопроектів, але разом з тим пропонують внести зміни до їх другого читання.
Перш за все, пропонується надати преференції також і для виробництва трамваїв та тролейбусів, яке зараз знаходиться у важкому стані через імпорт аналогічного транспорту іноземного виробництва за цінами, які можна вважати демпінговими, завдяки отриманих субсидій від своїх держав. Тому перелік транспортних засобів для яких будуть ввозитися комплектуючі з тимчасовим звільненням від оподаткуванням ввізним митом і податком на додану вартість пропонується доповнити позицією 8603 УКТ ЗЕД у якій класифікуються трамваї і скасувати обмеження для тролейбусів (вилучити слова і цифри «крім 8702 90 90 10»). Відтак, перелік товарів, що ввозяться на митну територію України для власного виробництва транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома), що класифікуються у товарних позиціях товарних позиціях 8603, 8701 20, 8702-8705 пропонується доповнити кодами товарів, які використовуються для виробництва трамваїв, тролейбусів та кодом кузовів (8707 10 90 90), які використовуються для виробництва електромобілів і не були враховані при підготовці законопроектів.
Сьогодні в Україні є виробничі потужності для виробництва транспортних засобів і бажання виробляти їх. Але на жаль відсутні умови які б привернули увагу світових автовиробників для розміщення своїх виробництв у нашій країні. А як свідчить практика, від пошуку глобального автовиробника – потенційного інвестора до виробництва транспортного засобу в Україні, проходить декілька років. Тому для приваблення і залучення світових автовиробників у виробництво в Україні необхідно подовжити термін преференцій до 10 років.
Також доцільно внести до переліку підприємств, яким надаються тимчасові звільнення від сплати податку на прибуток, підприємства, які виробляють трамваї.
Враховуючи вище викладене, просимо прийняти у першому читанні проекти Законів «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо стимулювання розвитку галузі електричного транспорту в Україні» за номером 3476 та «Про внесення змін до Митного кодексу України щодо стимулювання розвитку галузі електричного транспорту в Україні» за номером 3477 і розглянути наші пропозиції, які викладені у додатку до цього листа, при підготовці законопроектів до другого читання.
Порівняльна таблиця пропозицій до проектів Законів
Вадима Ігнатова можна назвати адептом електромобільності, який відстоював еколог... Читать далее
Продажі електромобілів зростуть втричі до 2025 року. Але цього все ще недостатнь... Читать далее
Мировой автопром лихорадит уже второй год подряд. Сначала из-за Пандемия Covid-1... Читать далее