Звичайно, криза, спричинена COVID-19, не оминула і автомобільну галузь – як загалом у світі, так і в Україні зокрема. За підсумками березня продажі нових автомобілів скоротилися на 10% - у порівнянні з лютим 2020 року, та на 15% порівнянні з минулорічним періодом.
Втім, не слід забувати, що криза – це не лише нові виклики, але також і великі можливості. На початку карантину більшість автосалонів і дилерів зіткнулися із неможливістю фізичного продажу автомобілів, тому це підштовхнуло їх до продажів онлайн. Фактично вірус дав поштовх переходу автомобільної індустрії у цифровий формат та зміні акцентів. Автомобільний бізнес активно переходить на онлайн-продажі, дилерські центри пристосовуються до нових умов. Автосалони вже запропонували свої послуги в онлайн-форматі. Наприклад, дилери ŠKODA реалізують нову концепцію дилерського підприємства в контексті Індустрії 4.0, спрощуючи процес купівлі автомобіля та роблячи його user-friendly. І хоча Кабінет Міністрів України своєю постановою від 2 квітня дозволив продаж нових авто, тенденція до діджиталізації процесу продажів, для якої COVID-19 став каталізатором, буде розвиватися й надалі.
Разом з тим світовий автопром теж зазнає кардинальних змін у зв’язку з COVID-19. Так, чотири провідні асоціації європейського автобізнесу (ACEA, CLEPA, ETRMA та CECRA) направили до Єврокомісії листа з проханням пом’якшити строки та цільові показники з викидів СО2 для європейських автомобілів. Якщо рішення про послаблення вимог з викидами буде прийнято, це змінить парадигму існуючого автопрому як у Європі, так і у світі в цілому.
Автопром і раніше зазнавав значних змін. Та COVID-19 виступив прискорювачем таких трансформацій. Важко спрогнозувати, що далі чекає на автомобільну галузь, та зрозуміло одне: автомобільна промисловість вже не буде такою, як була учора.