Кабмін збирається заборонити шиповані шини і ускладнити процес установки газобалонного обладнання на авто
Кабмін збирається заборонити шиповані шини і ускладнити процес установки газобалонного обладнання на авто

Кабінет міністрів України розробив і подав до Верховної Ради законопроект, який передбачає повернення обов'язкового техогляду. Однак в цьому досить великому документі зачіпаються і інші аспекти автомобільної сфери нашої країни. 

Так, законопроект вимагає заборонити використання шипованих шин на всіх дорогах, крім маршрутів, заздалегідь визначених органами місцевого самоврядування з урахуванням дорожньо-кліматичних умов, при яких безпеку дорожнього руху неможливо забезпечити з застосуванням інших засобів протиковзання.

В деяких країнах Євросоюзу заборонено використовувати шиповану гуму, крім шин з кількістю шипів не більше 50 штук на метр кочення (виробники давно довели, що в такому виконанні «шиповка» не псує дорожнє покриття). Наші ж законодавці вирішили заборонити шиповані шини цілком.

Фахівці негативно оцінюють таке нововведення. Керівник відділу продажів легкових шин Goodyear Dunlop Tires Ukraine Ігор Перепілкин заявив, що актуальність і корисність цієї ініціативи в Україні викликає сумніви:

- По-перше, частка шипованих шин в загальній масі коливається від 7 до 10 відсотків, по-друге, основна група користувачів «шиповки» застосовує ці шини для поліпшення прохідності автомобілів в агресивних зимових умовах (за містом, на регіональних та ґрунтових дорогах, де це дійсно необхідно). Тому негативні наслідки від використання шипованих покришок незрівнянно менші, ніж вплив на безпеку водіння, яку вони забезпечують взимку. Більш того, далеко не всі шиповані шини завдають істотної шкоди дорожньому покриттю.

Довгі роки автомобільні експерти, турбуючись про безпеку руху, наполягають на обов'язковому використанні гуми по сезону. Максимум, чого вдалося домогтися - внесення в 2013 році в Правила дорожнього руху невеликого уточнення, що в разі постійної експлуатації транспортного засобу на дорогах зі слизькою проїжджою частиною рекомендується використовувати шини, що відповідають її стану. Досить розмите побажання.

Законопроект № 4683 пропонує ввести цілком чіткі вимоги як до самих шин, так і до періоду їх використання. Зокрема, документом встановлюються терміни зимового сезону. Він починається, якщо протягом семи діб тримається температура нижче плюс 5 градусів, але не пізніше 30 листопада, і закінчується, коли протягом семи діб температура вище ніж плюс 5, але не пізніше 31 березня. Експлуатувати транспорт в зимовий період на дорогах з твердим покриттям наказано виключно із застосуванням зимових або всесезонних шин, а заміну гуми здійснювати з урахуванням сезонності протягом 20 днів з дня закінчення відповідного періоду.

Більше того, в законопроект внесли вимогу «докочувати» влітку зношену зимову гуму до повного використання ресурсу - при відсутності шипів і залишкової висоти протектора не більше 3 міліметрів.

Згаданим проектом також пропонується по-новому викласти статтю 32 Закону «Про дорожній рух», що стосується вимог до переобладнання транспорту. Тепер вона звучить так: «Забороняється переобладнання транспортного засобу без згоди виробника транспортних засобів та їх складових частин без документа про технічну можливість та умови безпечного переобладнання ТЗ, виданого спеціально уповноваженої на це Кабінетом Міністрів України організацією ...»

Якщо зміни будуть прийняті в такому вигляді, постраждають не тільки рядові автомобілісти, а й вітчизняні компанії, які постачають і встановлюють газобалонне обладнання (ГБО). Адже законно отримати дозвіл на установку ГБО буде практично неможливо. Фахівці вітчизняного ринку ГБО стверджують, що в країнах Євросоюзу таких вимог немає. За словами директора компанії «Мотор Газ» Романа Матвєєва, який вже близько десяти років співпрацює з європейськими виробниками газобалонного обладнання, ні в Польщі, ні в Нідерландах, ні в Німеччині ніхто не погоджує установку ГБО з виробником автомобіля. Досить того, що обладнання відповідає європейським директивам і виготовлено на виробництві, сертифікованому відповідно до вимог ISO-9001. Якщо ці умови дотримані, ГБО дозволено ставити на будь-який автомобіль.

Можна припустити, що регулювання в Україні процесу установки газобалонного обладнання - це просто лобіювання чиїхось інтересів. Однак генеральний директор Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко стверджує наступне:

- Забороняти переобладнання автомобілів на ГБО ніхто не буде, - заявив Олег Назаренко. - Вимога абсолютно безглузда і могла б повністю зупинити таке переобладнання. Просто в статті 32 помилка. Тобто необхідно буде мати АБО згоду виробника, АБО дозвіл від уповноваженої організації.

Дуже хочеться вірити, що створювати проблеми українським автомобілістам ніхто в уряді не збирається і при доопрацюванні законопроекту в профільному комітеті Верховної Ради всі сумнівні пропозиції будуть усунені.

REVIEW №87 (15.03.2024) Заряджені на відновлення
REVIEW №87 (15.03.2024)

Заряджені на відновлення

Дивитися далі