Official position of FRA on bills on the regulation of car import on foreign numbers
Official position of FRA on bills on the regulation of car import on foreign numbers

Автомобілі на іноземних номерах – це болюче питання для українського суспільства, що залишається у «підвішеному» стані вже майже півтора роки та яке з кожним днем все більше загострює соціальне напруження у країні, зумовлене виникненням систем подвійних стандартів, де одні громадяни слідують букві закону, а інші активно використовують шпарини у законодавстві та використовують соціальні протести як спосіб шантажування влади.

На сьогодні можна з прикрістю констатувати, що проблема набрала загрозливих масштабів. За даними Державної фіскальної служби, станом на кінець квітня 2018 року в Україні незаконно перебували 317 тис. автомобілів з іноземними номерами. Для порівняння – ще рік тому (станом на кінець червня 2017 року) таких авто було 52 тис. Відтак, менше ніж за рік кількість порушників існуючого законодавства зросла аж у 6 разів. В результаті лібералізації ввезення б/в автомобілів та затягування ситуації з автомобілями на іноземних номерах, за підрахунками AUTO-Consulting, загальні втрати держави тільки від митниці обчислюються 19,2 млрд гривень.

Зважаючи на вищезазначене та гостру соціальну ситуацію, яка склалася внаслідок тривалого неконтрольованого ввезення автомобілів на іноземній реєстрації, Федерація роботодавців автомобільної галузі висловлює наступне:

  1. Ми підтримуємо спроби органів влади врегулювати ситуацію та будь-які кроки у цьому напрямі, зокрема, запровадження жорсткого контролю за переміщенням і використанням транспортних засобів, зареєстрованих в інших державах.
  2. Ми застерігаємо щодо лібералізації ввезення вживаних автомобілів в Україну без дотримання вимог екологічних стандартів Євро та закликаємо встановити технічні і фінансові бар’єри для захисту українського ринку від застарілого автотранспорту. Прописаний у законопроектах відхід від екологічних стандартів Євро йде у розріз з європейськими тенденціями посилення екологічних норм щодо шкідливих викидів у повітря від транспортних засобів. Дотримання норм Євро – це питання екології нашої держави, і воно не має вирішуватися в економічній площині крізь призму лібералізації ввезення вживаних автомобілів з інших країн, особливо зважаючи на критично низький рівень середнього віку українського автомобільного парку – 19,6 років, та «лідерські» позиції України у цьому антирейтингу – друге місце у світі після Куби.
  3. Ми розуміємо вимушену необхідність пошуку компромісного рішення, адже за наявних умов збереження статусу кво заводить ситуацію у глухий кут. Запропоновані законопроекти – це поки що єдина конструктивна спроба врегулювати проблему з неконтрольованим ввезенням таких автомобілів. Разом з тим, наголошуємо на нагальній потребі запровадити жорсткий контроль для запобігання подібних зловживань законодавством у майбутньому.
  4. У запропонованому варіанті законопроекти №8487 «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів» та №8488 «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України» не можуть бути підтримані без запровадження обмежень на ввезення автомобілів, що не відповідають екологічним стандартам Євро.

Федерація роботодавців автомобільної галузі підтримує спробу Комітету з питань податкової та митної політики ВР врегулювати проблему, яка склалася з автомобілями на іноземній реєстрації, та закликає депутатів Верховної Ради якомога швидше розглянути і прийняти запропоновані законопроекти №8487 і №8488 за умови збереження дії екологічних стандартів Євро та забезпечити виконання прийнятих законів одночасно із запровадженням заходів для запобігання подібних порушень при ввезенні вживаних автомобілів у майбутньому.

 

 

Author: Прес-служба ФРА
REVIEW №87 (15.03.2024) Charged for recovery
REVIEW №87 (15.03.2024)

Charged for recovery

See more
OFFICIAL
Draft laws in focus - 2024 Q1
Report for 2023 and Plan for 2024
List of priority draft laws