The council has to extend the grace period for the import of electric cars - the Ministry of Infrastructure
The council has to extend the grace period for the import of electric cars - the Ministry of Infrastructure

Мінінфраструктури відстоюватиме всіма можливими засобами свою позицію щодо безмитного імпорту електротранспорту і запчастин до нього, а також надання пільг виробникам електрокарів на території України.

Про це prm.ua повідомив директор Директорату цифрової інфраструктури на транспорті та послуг поштового зв’язку Міністерства Олександр Озеран.

- Розроблена Міністерством інфраструктури “Концепція реформи щодо стимулювання розвитку ринку електротранспорту в Україні” передбачає 15% частку електрокарів серед продажів усіх авто до 2020 року, а також різноманітні преференції для власників електротранспорту. На вашу думку, наскільки реальне досягнення показників, закладених у Концепції? У тому числі, розвиток власного автобудування та максимальну локалізацію деталей для електрокарів?

Досягнення частки в 15% серед продажів усіх авто до 2020 року цілком реальне у випадку запровадження всіх запланованих стимулів, а саме:

- впровадження тимчасової (до 2023 року) відміни сплати всіх мит при ввезенні електротранспорту;

- запровадження податкових пільг;

- підтримка місцевого самоврядування (безкоштовна стоянка, дозвіл проїзду по смугам для громадського транспорту);

- розвиток інфраструктури зарядних станцій (особливо швидкісних) вздовж основних транспортних артерій України.

Щодо розвитку власного автобудування та локалізації виробництва деталей для електрокарів ці напрямки між собою тісно пов'язані, отже, важливо переконати автовиробників у економічній привабливості України для них. Аргументами в цьому виступають запаси літію в Україні, вартість робочої сили, податкові пільги на 15 років та інше. Такий сценарій передбачений Національною транспортною стратегією України на період до 2030 року.

- За перше півріччя в Україну, згідно даних Головного сервісного центру МВС, імпортовано 2296 електрокарів, у той час як за весь минулий рік цей показник становив 3101 одиниці. Чи задоволені в Міністерстві темпами імпорту електротранспорту в Україну в рамках Концепції?

Враховуючи, що наразі прийняті не всі ініціативи Мінінфраструктури, результат позитивний, ми очікуємо певне пожвавлення імпорту електротранспорту до кінця року. Справжній бум можливий після прийняття всіх наших ініціатив.

- Чи проводить Міністерство моніторинг ринку електротранспорту: наскільки подешевшали електрокари, як змінився ринок тощо?

Мінінфраструктури постійно вивчає ринок електротранспорту. Вартість електромобілів знизилась, особливо це помітно при купівлі нових електромобілів. З електромобілями, які були у вжитку, різниця у вартості не така значна. Окрім зазначеного варто врахувати активізацією інтересу до електротранспорту у всьому світі, що також підвищило відпускну вартість в Європі та США, особливо на вживані недорогі електромобілі, які реалізуються через аукціони.

- Які законодавчі ініціативи будуть запропоновані Міністерством цього року, а також в 2019 році для втілення завдань Концепції? Наприклад, коли буде запроваджена безплатна парковка електротранспорту на державних і комунальних парковках та інші преференції власникам електрокарів?

Мінінфраструктури запланувало до кінця 2019 року ініціювати розбудову мережі швидкісних ЕЗС по основним транспортним коридорам України. Маємо плани пролонгувати дію відміни ПДВ на ввезення електротранспорту та запровадження податкових пільг при купівлі електротранспорту. На законодавчому рівні закріпити пільги для виробників електромобілів та деталей до них.

Щодо преференцій для електрокарів, таких як безкоштовна парковка та проїзд по смугах для громадського транспорту, то ці преференції залежать від місцевого самоврядування. В свою чергу Мінінфраструктури веде діалог з керівництвом обласних центрів для активізації місцевого самоврядування в цьому питанні.

- Чи будуть переглянуті завдання і цілі Концепції? Якщо так, то які зміни планується внести?

В концепції зафіксовані реалістичні цілі. На даному етапі Мінінфраструктури не має причин для внесення змін в концепцію. Одночасно ми працюємо над механізмами для покращення реалізації самої концепції.

Чому податкові пільги для імпорту електрокарів були введені лише на рік і чи буде ініціювати Міністерство пролонгацію цих пільг? Якщо так, то на який період і які пільги пропонується запровадити — одразу на період, визначений в Концепції, або пролонгувати щороку?

Ідея Мінінфраструктури була в тому, щоб нульове ПДВ при імпорті було запроваджено для початку на період 5-ти років. Під час прийняття Державного бюджету минулого року депутатський корпус вирішив інакше.

Мінінфраструктури буде відстоювати свою позицію щодо безмитного та з мінімальними або нульовими пільгами ввезення електротранспорту на територію України всіма можливими засобами. Найкраще для нас найскоріше прийняти законопроект № 8159 та №8160, в яких відображені напрацювання Мінінфраструктури, а зміни від депутатського корпусу щодо нульового ПДВ пролонговувати на 5 років.

REVIEW №87 (15.03.2024) Charged for recovery
REVIEW №87 (15.03.2024)

Charged for recovery

See more
OFFICIAL
Draft laws in focus - 2024 Q1
Report for 2023 and Plan for 2024
List of priority draft laws